عصر بازار

آنها نمی‌دانند چه کنند

نگرانی «پل کروگمن» از وضع اقتصاد چین

عصر اعتبار- «پل کروگمن»، اقتصاددان مشهور آمریکایی و ستون‌‌نویس «نیویورک‌تایمز« در مصاحبه‌ای با «بیزنس‌اینسایدر» از وضع کنونی و اتفاقاتی که در اقتصاد چین افتاده ابراز نگرانی کرد.

نگرانی «پل کروگمن» از وضع اقتصاد چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بیزنس اینسایدر، «پل کروگمن»، اقتصاددان مشهور آمریکایی در این گفت و گو و در پاسخ به این سوال که درصورت انتخاب «دونالد ترامپ» به سمت ریاست‌جمهوری آمریکا چه اتفاقی می‌افتد، گفت: خدا می‌داند؛ شاید زمانی که وارد دفتر ریاست جمهوری شد به این نتیجه برسد که به حرف بعضی از مردم گوش فرا دهد. او شاید آنقدرها هم که دیگران فکر می‌کنند آدم بدی نباشد، اما ما اصلا مطمئن نیستیم. او تاکنون سیاست‌گذاری نکرده بنابراین هیچ ایده‌ای نسبت به او نداریم. اما من فکر می‌کنم اگر یکی از جمهوریخواهان انتخاب شود، نتایج این انتخابات فاجعه‌بار خواهد بود. کافی است نگاهی به اظهارات «مارکو روبیو» درباره سیاست‌های پولی بیندازید.

    کروگمن در پاسخ به این سوال که کاندیدای مورد علاقه‌اش کیست، گفت: من اجازه ندارم کسی را تایید کنم. شما می‌توانید از صحبت‌های من استنتاج کنید. من تقریبا منتقد سیاست‌های «برنی سندرز» و به شدت مخالف و منتقد جمهوریخواهان هستم.

    وقتی از کروگمن راجع به شرایط امروز چین سوال شد، این‌گونه پاسخ داد: چین مرا می‌ترساند چرا که مشکل سازگاری اساسی دارد. آنها اقتصادی دارد که مبتنی بر سطح ناپایداری از سرمایه‌گذاری است و نیاز به تغییر جدی از اقتصاد مبتنی بر سرمایه‌گذاری به سمت اقتصاد مصرفی دارد. اما به نظر نمی‌رسد که آنها بتوانند این مساله را مدیریت کنند. آنها مشکلات جدی بدهی داخلی دارند و به نظر می‌رسد دولت نیز اصلا به این مساله توجهی ندارد. در این برهه آنها به جای پاسخگویی به مشکلات اقتصادی، به سرکوب روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های اقتصادی روی آورده و آنها را وادار کرده‌اند تا اخبار امیدوارکننده منتشر کنند.

    کروگمن همچنین در پاسخ به سوالی درباره اروپا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (Brexit) گفت: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فاجعه آمیز خواهد بود و در نهایت به بریتانیا لطمات جدی وارد خواهد آورد. چشم انداز صلح و رونق اروپا از طریق اتحاد و یکپارچگی بسیار حیاتی است حتی اگر داشتن یک پول واحد ایده جالبی بنظر نرسد اما داشتن چشم‌اندازی وسیع‌تر بسیار حیاتی است. در واقع بریتانیا و اروپا، هردو به یکدیگر نیاز دارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو