عصر بازار

نرخ سود تسهیلات احداث گلخانه‌ها کاهش یافت

عصر اعتبار- تسهیلات پرداختی به متقاضایان احداث و توسعه گلخانه‌ها از تلفیق ۵۰ درصد منابع اعتباری صندوق توسعه‌ملی با سود ۱۰درصد مناطق غیربرخوردار و ۱۴ درصد مناطق برخوردار و ۵۰ درصد منابع داخلی بانک کشاورزی با سود ۱۸ درصد تأمین و پرداخت می‌شود.

نرخ سود تسهیلات احداث گلخانه‌ها کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در نخستین جلسه ستاد عالی گلخانه‌های کشور که با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، ضمن بررسی وضعیت گلخانه ها و روند طرح های متقاضیان گلخانه ها مقرر شد در راستای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و تجهیز منابع اعتباری گلخانه‌ها به خصوص در بانک کشاورزی، تسهیلات پرداختی به متقاضیان احداث و توسعه گلخانه‌ها با تلفیق منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک کشاورزی صورت گیرد.

    در این جلسه همچنین واگذاری و راه‌اندازی حداقل 50 پلاک از فاز یک مجتمع گلخانه‌ای حصار گلی شهرستان ورامین با استفاده از ظرفیت های شرکت شهرک‌‌های کشاورزی و ارگان‌های ذی ربط مانند استانداری تا بهار سال آینده به تصویب رسید.

    براساس تصمیم ستاد عالی گلخانه های کشور، واگذاری قطعات و سازوکارها تمهید خواهد شد و هزینه‌هایی که شرکت شهرک‌های کشاورزی انجام داده‌اند به صورت قسطی از مجریان اخذ می شود و هزینه‌های قبلی اجرای زیر ساخت‌های مجتمع گلخانه ای در سر جمع هزینه ها لحاظ نمی‌شود.

    ایجاد تقاضا توسط سازمان های جهاد کشاورزی و هدایت و راهنمایی متقاضیان احداث گلخانه‌ها برای آن که گلخانه‌ها در مناطق مناسب و مستعد از نظر پارامترهای اقلیمی، دسترسی به بازارهای عمده فروش یا مصرف، دسترسی به امکانات زیر بنایی به خصوص امکان تامین سوخت گاز طبیعی از تاکیدات این جلسه بود.

    در این جلسه همچنین مصوب شد در خصوص رفع موانع ترهین و توثیق اراضی واحدهای گلخانه‌ای که دارای اسناد مشاعی هستند و فاقد سند رسمی مجزا می‌باشند و در عین حال امکانات آب و سهم زمین مشخص دارند، در صورتی که اسناد مشاعی UTM داشته باشند و سازمان جهاد کشاورزی استان مربوطه سهم آب متقاضی احداث گلخانه را تایید و اعلام کند، بانک کشاورزی اسناد متقاضیان را بپذیرد.

    بنابراین گزارش، موضوع نظام پایش و نظارت دقیق بر اعطای تسهیلات بانکی براساس پیشرفت فیزیکی طرح های گلخانه‌ای از جانب همه بخش‌های درگیر با موضوع و به خصوص بانک کشاورزی در این جلسه به بحث گذاشته شد و مورد تاکید قرار گرفت.

    گفتنی است در این جلسه ، بخشنده معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی،  طهماسبی معاون امور باغبانی،  فتاح الجنان مشاور وزیر جهادکشاورزی و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ها، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، و تنی چند از مدیران دفاتر و سازمان‌ها حضور داشتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی