عصر بازار

در ماه ژانویه

روسیه ۲۰ تن طلا خرید

عصر اعتبار- دولت روسیه «بدون هیاهو اما در بعدی گسترده» مشغول خرید طلاست و تحلیلگران غربی معتقدند مسکو در حال انجام حمله ای بی سر و صدا به برتری دلار وارزهای کشورهای غربی است.

روسیه ۲۰ تن طلا خرید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که دولت ولادیمیر پوتین «بدون هیاهو اما در بعدی گسترده» مشغول خرید طلاست، به نظر می رسد که روسیه در حال انجام حمله ای بی سر و صدا به برتری دلار و کشورهای غربی است.

    بر اساس گزارش رسانه های آلمانی، این میزان خرید طلا هیچ توجیه اقتصادی ای ندارد، جز اینکه روسیه را در برابر بحران های اقتصادی بیمه خواهد کرد.

    روزنامه آلمانی دیوالت با اشاره به افزایش اخیر حجم ذخایر طلای روسیه نوشت: «این حمله ای بی سر و صدا به برتری دلار است.»

    این روزنامه خاطر نشان ساخته که «این به منزله یک اعلامیه استقلال است که به صورت پنهانی اعلام شده است.»

    دیوالت با اشاره به اینکه حجم ذخایر طلای روسیه تنها در ماه ژانویه 20 تن افزایش یافته نوشت: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حال خرید طلا بدون هیاهو،اما در بعدی گسترده است.»

    «در حالی که سیاستمداران نگران در گرفتن یک جنگ سرد جدید بین مسکو و غرب هستند، این جنگ مدتی است در عرصه مالی آغاز شده است.»

    در این گزارش همچنین توضیح داده شده که هیچ دلیل اقتصادی مشخصی برای چنین افزایش خریدی وجود ندارد، بنابراین احتمالا این اقدام با هدف حمله به برتری ارزهای آمریکا و اروپا انجام می گیرد که در ذخایر مورد استفاده قرار می گیرند.

    «هر کس که طلا بخرد، سلطه ارزهای غربی را کاهش می دهد.»

    در ادامه این مطلب آمده است، از سال 2005 میلادی تا کنون، حجم ذخایر طلای روسیه حدود 4 برابر شده است و این در حالی است که در طی 12 ماه گذشته حجم این ذخایر بیش از 200 تن افزایش داشته است.

    ایان برمر، تحلیلگر آمریکایی متخصص در امور سیاست خارجی آمریکا و رئیس گروه اوراسیا در این باره گفت، اغلب از پول به عنوان یک سلاح مالی استفاده می شود و در واقع واشنگتن در گذشته به منظور فشار بر روسیه از دلار بهره جسته است.

    بنابراین رئیس جمهوری روسیه ظاهرا قصد دارد در آینده با استفاده از ذخایر طلا و بیمه این کشور در برابر بحران ها، از چنین وابستگی ای جلوگیری کند.

    این روزنامه آلمانی می نویسد، تنها یک کشور دیگر در جهان هست که فعال تر از روسیه مشغول خرید طلاست و آن چین است.

    حجم ذخایر طلای این کشور اکنون حدود 1600 تن است که پس از کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا و فرانسه پنجمین ذخایر بزرگ طلا را به خود اختصاص داده است. روسیه هم در جایگاه ششم قرار دارد.

    ظاهرا چین هم امیدوار است که با استفاده از طلا از شر وابستگی به ارزهای غربی خلاص شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو