عصر بازار

هیات تجاری فنلاند فردا به ایران می‌آید

عصر اعتبار- هیات تجاری فنلاند فردا به سرپرستی وزیر کشاورزی این کشور به ایران می‌آید.

هیات تجاری فنلاند فردا به ایران می‌آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، «ایلکا هومانن» مدیر بخش کلین‌تک فنلاند در سازمان «فینپرو» در جمع خبرنگاران گفت: فنلاند کشوری پیشرو در سطح جهانی در زمینه‌ فناوری‌های پاک و دارای رتبه دوم شاخص 6 ماهه جهانی نوآوری در حوزه فناوری‌های پاک در سال 2014 است که بر این اساس هیات تجاری فنلاند به سرپرستی وزیر کشاورزی این کشور و شرکت‌های فنلاندی فعال در بخش آب، محیط‌زیست و مدیریت فردا به ایران می‌آید.

    وی افزود: ارزش بازار فنلاند فقط در بخش آب در حدود 5 میلیارد یورو در سال 2014 گزارش شده که حدود 30 درصد از این گردش مالی مربوط به صادرات است.

    هومانن تصریح کرد: فنلاند قواعد بسیار سختگیرانه‌ای را در تصفیه آب و فاضلاب، سموم مدیریت منابع آب طبیعی و حفاظت از منابع آب در سطح استانداردهای جهانی دارد که می‌تواند دانش فنی خود را به ایران صادر کند.

    وی اظهار داشت: هیات تجاری فنلاند متشکل از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری‌های پاک و بخش صنعت و محیط‌زیست بوده که در رأس هیات بلندپایه به ریاست وزیر کشاورزی و محیط‌زیست این کشور، به ایران سفر خواهند کرد، ضمن اینکه قرار است در نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست ایران نیز حضور یابند.

    به گفته مدیر بخش کلین‌تک فنلاند در سازمان «فینپرو»، به واسطه این بازدید، وزیر فنلاند برای توسعه صادرات کشورش به ایران در حوزه صنایع غذایی، انرژی‌های تجدیدپذیر و صنایع پاک از شرکت‌های کشورش حمایت کرده تا بتوانند در بازار ایران حضور یابند.

    وی اظهار داشت: متخصصان و سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه در زمینه زیرساخت‌های زیست محیطی، کشاورزی، جنگلداری و صنایع غذایی مورد نیاز ایران هستند.

    هومانن خاطرنشان کرد: وزیر کشاورزی فنلاند با معاون رئیس‌جمهور ایران و رئیس حفاظت محیط‌زیست ملاقات خواهد کرد و قرارداد همکاری در زمینه حفاظت محیط‌زیستی به امضا خواهد رسید، ضمن اینکه ملاقات‌هایی با وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو و شهردار تهران برنامه‌ریزی شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی