عصر بازار

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده:

" بفجر" بازار را منفی کرد

عصر اعتبار- مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: امروز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سهام "بفجر" معامله شد که این رقم نزدیک به ۵ درصد کل سهام این شرکت است و این مورد امروز شاخص بورس را با افت همراه کرد.

" بفجر" بازار را منفی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، فردین آقابزرگی در گفتگو با خبرنگار عصربازار با اشاره به افت 494 واحدی امروز شاخص بورس، تشریح کرد: عرضه اولیه سهام "بفجر" بخش بزرگی از منابع را به سمت خود کشید و در واقع بعضی از سهام‌داران سهم‌های دیگری را فروختند تا سهام فجر را بخرند. امروز بیش از 200 میلیارد تومان سهام این شرکت معامله شد که نزدیک به 5 درصد کل سهام است و این مورد شاخص بورس را با افت همراه کرد.
    وی افزود: زمانی که شرکت‌ بزرگی مانند پتروشیمی فجر حدود 6 تا 7 درصد سهام خود را در عرضه اولیه عرضه می‌کند، بر روی شاخص اثرگذار است. همچنین 70 درصد خرید و فروش سهام این شرکت توسط حقوقی‌ها انجام شد که جابه‌جایی را در این سهم پدید آورد.
    این فعال بازار سرمایه به نقطه مقاومت قوی در رقم کنونی شاخص اشاره و بیان کرد: البته تجربه نشان داده در اسفند ماه به دلیل پرداخت حقوق و نیاز به نقدینگی، فعالان بازار تمایل به نقدینگی دارند و سهام را می‌فروشند. در این مقطع زمانی بازار پول هم به همین شکل دنبال می‌شود.
    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده برای پس از عید نیز پیش‌بینی کرد: در آینده نزدیک به دلیل کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، منابع زیادی از بازار پول و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بورس خواهد آمد. به این ترتیب کاهش در حجم سرمایه‌گذاری‌های بدون ریسک به تقویت بازار سرمایه منجر می‌شود.
    وی به نوسانات شاخص پس از رشد بازار اشاره و ادامه داد: قسمت اعظم شرکت‌ها در اطلاعاتی که به سازمان بورس ارائه کرده‌اند، نشان از تغییرات در تحولات بنیادی خود دارند و افزایش ارزش سهام شرکت‌های بورسی مطابق قائده است. همچنین روند بازار مثبت است و شاخص بورس می‌تواند پس از گذر از 78 هزار واحد، افزایش بیشتری نیز داشته باشد.
    آقابزرگی به سهام‌داران توصیه کرد: سهام‌داران سهام خود را نگه‌داری کنند و تصمیمات هیجانی نگیرند. همچنین اگر کارشناسی وارد بازار شوند می‌توانند در 3 ماه آینده بازدهی مناسبی دریافت کنند. نباید فراموش کرد که برآیند نظرات مختلف به شکل‌گیری قیمت در بورس می‌انجامد و دلایل نوسان نیز همین مورد است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی