عصر بازار

تسهیل روابط بانکی و تجاری ایران و کره جنوبی

عصر اعتبار- در دیدار رئیس کل بانک مرکزی ایران و وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی، دو طرف در خصوص تقویت روابط کارگزاری بانکی و اتخاذ تصمیم برای ایجاد خطوط اعتباری به منظور تسهیل روابط تجاری بین دو کشور مذاکره کردند.

تسهیل روابط بانکی و تجاری ایران و کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر ولی اله سیف در نشست امروز با جوهوانگ وان وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی، ضمن تشکر از همکاری های این کشور با جمهوری اسلامی ایران در زمان تحریم گفت: با توجه به نوع همکاری قبل از برجام بین دو کشور، تمایل زیادی برای ادامه آن وجود دارد و همچنین ظرفیت های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی بین طرفین بالاست و امیدواریم شرایط جدید باعث افزایش زمینه همکاری ها شود.
    رییس کل بانک مرکزی، پیش نیاز همکاری اقتصادی بین دو کشور را تقویت ارتباطات بانکی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در زمان تحریم، بانک‌های کره ای ارتباط خود را با بانک های ایرانی حفظ کردند و مذاکرات در حال انجام برای تعیین خطوط اعتباری بین بانک های دو کشور، موجب تقویت و گسترش بیش از پیش روابط بانکی می شود.
    رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به سفر آتی رییس جمهور کره جنوبی به ایران، تاکید کرد: سفر رییس جمهور کره به ایران، نقطه عطف و تحولی در روابط دو کشور است و ما علاقه مندیم قبل از این سفر، شرایط لازم را برای تقویت روابط کارگزاری بین بانک های دو کشور فراهم کنیم.
    وی درخصوص مکانیزم تسویه حساب بین دو کشور، پیشنهاد ایجاد حساب مشترک در بانک های مرکزی ایران و کره جنوبی را مطرح کرد تا این دو حساب، مبنای تسویه بین بانک های دو کشور باشد.
    جو هوانگ وان نیز در این نشست بیان کرد: علت تشکیل این جلسه، مباحث مربوط به چشم انداز آینده روابط اقتصادی کره با ایران، نحوه انجام تسویه حساب بین بانک های دو کشور و تعیین چارچوب برای خطوط اعتباری بین طرفین است.
    این مقام کره ای با بیان اینکه کشورش تمایل زیادی برای مشارکت در زمینه های تجاری و اقتصادی ایران دارد، افزود: مایلیم در زمینه زیرساخت‌های صنعتی، فناوری ICT، مونتاژ خودرو، کشتی سازی، ساخت بیمارستان، آموزش های فنی و حرفه ای و صنایع فولاد با کشور ایران همکاری کنیم. همچنین شرکت های کره ای علاقه‌مندند در زمینه صنایع نفت و گاز و تولید و توزیع برق، سرمایه گذاری مشترک یا مستقل در کشور ایران داشته باشند.
    وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی همچنین از ادامه فعالیت شعب بانک های ایرانی در کره جنوبی خبر داد و گفت: شعب بانک های ایرانی از جمله بانک ملت برای ادامه فعالیت در کشور کره پس از رفع تحریم ها، هیچ مشکلی ندارند و موانع موجود دراین خصوص برطرف شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو