عصر بازار

کتاب «مدیران میانی و مهارتهای عمومی در سازمان»با حمایت موسسه اعتباری کوثر به چاپ رسید

عصر اعتبار- کتاب مدیران میانی ومهارتهای عمومی در سازمان با مقدمه دکتر عیسی رضایی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی مختص دانشجویان رشته مدیریت ، مدیران ، سرپرستان و علاقه مندان به مباحث سازمانی به چاپ رسید.

کتاب «مدیران میانی و مهارتهای عمومی در سازمان»با حمایت موسسه اعتباری کوثر به چاپ رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر علی قاضی نویسنده این کتاب در بخشی از این کتاب می نویسد : گروهی از مدیران که در سطح سازمان بصورت سیال جریان داشته و از آن بعنوان مدیران میانی یاد میشود بیش از قبل برای سطوح عالی سازمان ها و برنامه ریزان استراتژیک اهمیت یافته اند. در قرن حاضر به ندرت سازمان مترقی و متعالی را میتوان یافت که از وجود مدیران میانی توانمند بی نصیب بوده و پرورش و استعداد یابی متصدیان این جایگاه سازمانی را در اولویت های برنامه های خود قرارنداده باشد.
    دکتر قاضی در بخش دیگری می گوید : تبدیل و تفهیم نمودن اهداف استراتژیک در سطح سازمان ، اجرای ترتیبات اخذ شده سطوح عالی ، مدیریت گروه های کاری و تعارضهای آنان ، انتقال مؤثر اطلاعات بین قاعده و راس هرم سازمانی ، تدوین و نظارت بر رویه های اجرایی و نهایتاً تسهیل و تسریع فرآیندهای کاری از جمله مهمترین وظایف مدیران میانی در سازمانهاست .

    از اینرو کسب مهارتهای غیر فنی و عمومی ، پیش شرطی اولیه برای پیمودن مسیر شغلی و ترقی این مدیران است .
    در مقدمه این کتاب که توسط دکتر رضایی تدوین گردیده آمده است : در پیش نوگرایی و حاکمیت تیلوریسم ، مباحث بروکراتیک در رأس قرار داشت و فرض می شد که مدیریت علمی ، مدیریت تعلیمی است .
    دکتر رضایی بعنوان مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر و بعنوان یک دانشگاهی و فعال علمی به این نکته اشاره نمود که سازمانهای امروزی دیگر به دنبال استقرار دیدگاههای سنتی نمی باشند و سیستمهای مدیریتی نوین ، نظام عمودی را بر نمی تابند ، بلکه به دنبال خلق مسئولیت و خود مدیریتی در کارکنان هستند .
    این استاد دانشگاه در پایان مقدمه خود افزود : امید است این کتاب ابزار مدیریتی مدونی را در حوزه مهارتهای عمومی برای مدیران میانی و سرپرستان سازمانی فراهم آورد تا در نهایت اعتلای فردی از طریق کسب این مهارتها ، موجب بالندگی و تعالی سازمانی شود .
    کتاب مدیران میانی ومهارتهای عمومی در سازمان نوشته محمد علی قاضی در 364 صفحه و شمارگان دو هزار نسخه با حمایت موسسه اعتباری کوثر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است .

    سرفصلهای این کتاب  شامل :
    ویژگی های رفتاری – شخصیتی مدیران میانی
    اصول و فنون مذاکره
    مدیریت کارکنان و گروه های کاری
    مدیریت استرس
    حل مسایل سازمانی
    تصمیم گیری
    خلاقیت ، نوآوری و مدیریت آنها
    گزارش نویسی

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو