عصر بازار

مردم ایران امسال چقدر زکات داده اند؟

عصر اعتبار- مدیرکل امور زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) از کاهش ۲۵ درصدی پرداخت زکات در سال جاری خبر داد و رقم دریافت شده از زکات مردمی را در ۹ ماهه اول سال ۹۴، ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مردم ایران امسال چقدر زکات داده اند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صبحانه، مهدی دهقان در نشست خبری نیکوکاری که صبح امروز در ساختمان کمیته امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به اینکه میزان زکات در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته است گفت:‌ این کاهش میزان زکات به چند دلیل عمده اتفاق افتاده است یکی از این عوامل تغییر رویکرد ارائه آمار در سال جاری بوده است.

    به گفته وی: در سال جاری بر اساس دستورات ستاد زکات روش آمارگیری تغییر کرد.

    وی گفت: درگذشته در ثبت آمار کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم ثبت می‌شد اما امثال فقط میزان زکات واقعی در آمار لحاظ شد.

    دهقان ادامه داد: یکی دیگر از علل کاهش آمار زکات امسال خشک‌سالی و کاهش بارندگی در برخی نقاط کشور بود که باعث کاهش محصولات کشاورزی و درنتیجه با کاهش پرداخت زکات مواجه بودیم.

    وی افزود: تلاش داریم با گفتگوهایی که با وزارت آموزش‌وپرورش انجام داده‌ایم مبحث زکات را در دروس مدارس اضافه کنیم که پیش‌بینی می‌شود که درس زکات در مقطع متوسطه اول گنجانده شود.

    مدیرکل امور زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه در حوزه زکات نیازمند فرهنگ‌سازی، شناخت و آموزش هستیم گفت: کمیته امداد تنها متولی امر زکات نیست بلکه فقط بخش هزینه کرد آن را به عهده گرفت. یک دبیرخانه چندبخشی برای زکات برنامه‌ریزی کرده و در آن نظارت می‌کند که نمایندگانی از صداوسیما، وزارت جهاد و کشاورزی، وزارت کشور و سایر ارگان‌ها ر در آن حضور دارند.

    دهقان تصریح کرد: در تلاشیم تا سایر حوزه‌های متولی زکات ازجمله سازمان تبلیغات، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و صداوسیما را بیش‌ازپیش برای تشویق مردم به پرداخت زکات با خود همراه کنیم.

    وی از افت 25 درصدی پرداخت زکات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال در شیوه هزینه کرد دریافتی از زکات تغییراتی داشته‌ایم. امسال 70 درصد این رقم در حوزه فقرزدایی مصرف شد در حالی این آمار در سال گذشته 60 درصد بود.

    دهقان در پایان رقم دریافت شده از زکات مردمی را در 9 ماهه اول سال 94، 200 میلیارد تومان اعلام کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو