عصر بازار

واکنش منفی بورس بازان به نشست غولهای اقتصادی

عصر اعتبار- بازارهای آسیایی در واکنش به نشست اخیر مقامات مالی بزرگترین اقتصادهای دنیا در شانگهای که بدون وعده مشخص برای اقدام مشترک در پشتیبانی از رشد اقتصادی به پایان رسید، به سطح پایین‌تری نزول کردند.

واکنش منفی بورس بازان به نشست غولهای اقتصادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص سهام ژاپن با یک درصد کاهش به 16026.76 واحد رسید و کسپی کره جنوبی با 0.2 درصد اُفت در 1921.98 واحد ایستاد. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ 1.3 درصد سقوط کرد و به 19105.20 واحد رسید در حالیکه شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین 4.1 درصد عقب نشینی کرد و به 2652.59 واحد رسید. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 تقریبا ثابت بود و در 4947.90 واحد قرار داشت. شاخصهای سهام در آسیای جنوب شرقی عمدتا در سطح پایین‌تری قرار داشتند.

    وزیران دارایی و روسای بانکهای مرکزی گروه 20 که متشکل از اقتصادهای ثروتمند و توسعه یافته جهان هستند در پایان نشست خود در روز شنبه وعده دادند از همه ابزارهای در اختیارشان برای تقویت رشد جهانی که به پایین‌ترین سطح خود در دو سال گذشته نزول کرده است استفاده کنند. آنها همچنین متعهد شدند ارزش ارزهای خود را برای بالا بردن میزان صادرات کاهش ندهند و اعلام کردند اقتصاد جهانی در سلامت است با اینهمه باید تلاشهای بیشتری برای رونق بخشیدن به رشد اقتصادی انجام شود، اما هیچ طرح مشترکی در این خصوص اعلام نکردند. به گفته تحلیلگران، بازارهای سهام روز جمعه در آستانه برگزاری این نشست به دلیل خوش بینی معامله گران صعود کرده بودند از این رو پس از اینکه این نشست بدون اعلام اقدام روشنی به کارش پایان داد وضعیت روز جاری بازارهای بزرگ قابل پیش بینی بود.

    مقامات چینی با وجود وعده اخیرشان، نرخ مبادله یوان را روز دوشنبه به میزان چشمگیری کاهش دادند و اقدام مذکور ریزش بازارهای سهام این کشور را بدنبال داشت. مقامات بانک مرکزی نرخ مبادله ثابت یوان در برابر دلار آمریکا را بیش از 114 واحد کاهش داده و به 6.5452 یوان رساندند. سرمایه گذاران نگرانند کاهش چشمگیر ارزش یوان چین علامت تمایل پکن برای کاهش بیشتر ارزش این ارز برای جلوگیری از تسریع روند کندی اقتصادی باشد.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، سرمایه گذاران همچنین در آستانه انتشار آمار اقتصادی کلیدی شامل شاخص مدیران خرید بخش تولید و خدمات چین، آمریکا و سایر کشورهای آسیایی و اروپایی محتاط ماندند.

    وال استریت روز جمعه شاهد ثابت ماندن شاخصهای بزرگ پس از یک هفته قوی بود. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج 0.3 درصد رشد کرد و به 16737 واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز 500 با 0.3 درصد رشد، در 1958 واحد بسته شد و نزدک کامپوزیت با 0.5 درصد رشد، در 4605 واحد ایستاد. هر سه شاخص هفته گذشته بیش از دو درصد رشد کردند و در ماه فوریه عملکرد مثبتی نشان دادند.

    بهای نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک با چهار سنت افزایش به 32.82 دلار در هر بشکه رسید. بهای این معاملات روز جمعه 29 سنت یا یک درصد کاهش داشت و در 32.78 دلار بسته شده بود. نفت برنت در لندن 13 سنت رشد کرد و به 35.57 دلار رسید.

    در بازارهای ارزی دلار از 113.98 ین در معاملات روز جمعه به 112.87 ین کاهش یافت و یورو از 1.0932 دلار به 1.0944 دلار صعود کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی