عصر بازار

اچ اس بی سی پیش بینی کرد

ناتوانی کشورهای عربی خلیج فارس در پرداخت بدهی ۹۴ میلیارد دلاری

عصر اعتبار- شرکت اچ اس بی سی اعلام کرد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ممکن است در دو سال آینده برای بازپرداخت ۹۴ میلیارد دلار از بدهی های خود به مشکل بخورند.

ناتوانی کشورهای عربی خلیج فارس در پرداخت بدهی ۹۴ میلیارد دلاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، شرکت اچ اس بی سی هولدینگز اعلام کرد، در حالی که منطقه خاورمیانه با کندی رشد اقتصادی، افزایش نرخ ها و کاهش رتبه های اعتباری مواجه است، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ممکن است در دو سال آینده برای بازپرداخت 94 میلیارد دلار از بدهی های خود با مشکل مواجه شوند.

    اچ اس بی سی در گزارشی اعلام کرد، کشورهای نفت خیز عضو شورای همکاری خلیج فارس و عمدتا امارات و قطر، باید 52 میلیارد دلار از اوراق قرضه و 42 میلیارد دلار وام های سندیکایی را بازپرداخت کنند. این کشورها همچنین در این دوره با کسری بودجه و کسری حساب جاری 395 میلیارد دلاری مواجه خواهند بود.

    سیمون ویلیامز، اقتصاددان ارشد اچ اس بی سی در امور خاورمیانه در این گزارش گفته، انتظار اینکه بخشی از این شکاف ها «از طریق فروش بدهی دلاری حاکمیتی تامین خواهد شد، تلاش ها برای مالی مجدد اوراق موجودی را که تاریخ سررسید آنها سال های 2016 و 2017 است پیچیده می سازد... با توجه به اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان یک بازار اعتباری واحد عمل می کنند، چالش تامین مالی به شکلی بسیار گسترده تر احساس خواهد شد» و کاهش نقدینگی منطقه ای، افزایش نرخ ها و کاهش اخیر رتبه های اعتباری نیز به این چالش اضافه خواهد شد.

    با افت شدید قیمت نفت و پیش بینی ها در مورد باقی ماندن قیمت ها در سطح فعلی برای مدتی نسبتا طولانی، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که مجموعا حدود یک چهارم نفت جهان را تولید می کنند، اقدامات بی سابقه ای را برای تامین هزینه های خود در دستور کار قرار داده اند. در این میان کشورهای عربستان و عمان از کاهش رتبه های اعتباری خود هم آسیب دیده اند. میلیارد ها دلار از سپرده های در گردش در سیستم بانکی منطقه هم کم شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو