عصر بازار

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان خبرداد

پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده

عصر اعتبار- معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شده است.

پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علیرضا طاری‌بخش، در مورد میزان درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای امسال تاکنون، گفت: با وصول 20 هزار و 200 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده طی 10ماه، حدود 80درصد درآمدهای مصوب بودجه محقق شده است.

    وی با اشاره به اینکه میزان عوارض وصول‌شده سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه مبلغ 9هزار میلیارد تومان بوده است، اظهارداشت: سهم شهرداری تهران از عوارض وصول‌شده مبلغ 2هزار و 181 میلیارد تومان است.

    معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان در خصوص یک درصد سهم حوزه سلامت از مالیات بر ارزش افزوده نیز عنوان‌کرد: طی 10ماهه امسال یک‌هزار و 519 میلیارد تومان از خزانه دولت بابت بخشی از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت پرداخت شده‌است.

    وی همچنین بابیان اینکه علت عدم تحقق درآمدهای مالیاتی عمدتا مربوط به نفت، مالیات نقل‌وانتقال اتومبیل و شماره‌گذاری خودرو، عوارض خروج از کشور و مالیات سیگار است، افزود: بدیهی است کاهش قیمت نفت در کاهش مالیات برارزش‌افزوده این بخش تاثیرگذار بوده است.

    همچنین کاهش مالیات نقل‌وانتقال اتومبیل می‌تواند ناشی از کاهش خرید و فروش در بازار و کاهش عوارض خروج نیز ناشی از کاهش مسافرت برون‌مرزی باشد.

    طاری‌ بخش با اشاره به میزان درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده پیش‌بینی شده در بودجه 95، گفت: باتوجه به اینکه ما سال آینده هیچ‌گونه افزایش نرخی نداریم، این افزایش فقط باید از طریق رشد اقتصادی (افزایش GDP) محقق شود.

    وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، تصریح‌کرد: اصلاحیه در کمیته فنی کمیسیون اقتصادی دولت نهایی شده و هم‌اکنون توسط وزرای اقتصادی عضو کمیسیون در حال بررسی است که امیدواریم تا پایان سال تصمیم نهایی در خصوص آن اتخاذ شود.

    معاون سازمان ادامه‌داد: لایحه صندوق فروش در هیات دولت مطرح‌شده و مورد تأیید و تصویب قرار گرفته‌است و تا پایان سال تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهدشد.

    وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که مالیات بر ارزش افزوده وصول‌شده از مردم به‌حساب دولت واریز نشود، گفت: در همه جای دنیا بحث فرار مالیاتی وجود دارد و هیچ‌کس منکر آن نیست.

    ایران هم از این قاعده مستثنی نخواهدبود و ممکن است این امر اتفاق بیافتد ولی سازمان امور مالیاتی کشور بنا به اختیار حاصل از قوانین مالیاتی نسبت به انجام حسابرسی مالیاتی کامل و دقیق و اقدام می‌نماید و براساس ظرفیت مالیاتی و حجم فعالیت‌های اقتصادی بنگاه، مالیات واقعی را تشخیص و وصول می‌کند.

    طاری‌بخش بابیان اینکه باید بین درآمد ابرازی مؤدی و مالیاتی که نظام مالیات بر ارزش افزوده بر اساس اسناد و مدارک تشخیص می‌دهد تفاوت قائل شد، افزود: مالیاتی که ما در رسیدگی‌ها تشخیص می‌دهیم بر اساس واقعیت است. به این معنا که حتی اگر مودیان مالیات دریافتی از مودیان را کتمان کنند، ما در رسیدگی‌ها آن را تشخیص داده وصول می‌کنیم. وی تاکید کرد: مودیانی که مالیات و عوارض دریافتی را کتمان کنند علاوه بر وصول اصل مالیات و عوارض، مشمول جرایم سنگین از تاریخ انقضای سررسید تسلیم اظهارنامه خواهندشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو