عصر بازار

چقدر مثل پولدارها فکر می کنید؟

عصر اعتبار- طبق آمار مجله فوربس، ثروت ۴۰۰ تن از ثروتمندان آمریکایی از ۱۵۰ میلیون آمریکایی فقیر بیشتر است. اما افرادی که در میان این دو طبقه قرار دارند یعنی طبقه متوسط چه می‌شوند؟ احتمالاً شما خود را جزء طبقه متوسط جامعه می‌دانید. نه فقیرید و نه ثروتمند. طبق اطلاعات گردآوری شده در دهه‌های گذشته، طبقه متوسط جامعه در حال کوچک شدن است. بحران‌های اقتصادی کاری کرده که ثروتمندان ثروتمندتر و طبقه متوسط به خط فقر نزدیک شوند به این معنی که شاید درآینده دیگر جزء طبقه متوسط نباشید. احتمالاً یا ثروتمند شده‌اید یا فقیر. شما دوست دارید جزء کدام دسته باشید؟

چقدر مثل پولدارها فکر می کنید؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بانکی دات آی آر، اگر می‌خواهید جزء طبقه ثروتمند جامعه باشید پس باید شروع کنید و همانند ثروتمندان فکر کنید. در اینجا 10 تفاوت بین افراد ثروتمند و افراد طبقه متوسط را عنوان می‌کنیم تا بتوانید از آن‌ها درس بگیرید. باز هم یادآوری می‌کنیم که منظور ما از ثروتمند در اینجا، کسی است که از طریق راه‌اندازی کسب وکار توانسته است منابع مالی و امکانات قابل توجهی به دست آورد.

    1- افراد طبقه متوسط آسایش را ترجیح می‌دهند، اما افراد ثروتمند ناملایمات را با آغوش باز می‌پذیرند

    داشتن یک شغل “امن و مطمئن” و همچنین کار کردن برای دیگران راحت است. از نظر افراد طبقه متوسط راحت بودن یعنی خوشحال بودن، اما ثروتمندان می‌دانند که اتقاق‌های مهم در موقعیت‌های سخت و دشوار رخ می‌دهند. اگر بخواهید کسب و کار خودتان را راه بیاندازید، این کار به نوعی خطر کردن است و خطر کردن می‌تواند ناراحت کننده و دردسرساز باشد، اما پذیرفتن همین خطر اندک، به خلق ثروت و نتایج فوق‌العاده می‌انجامد.

    از منطقه امن خود خارج شوید. به تمام گزینه‌های خود نگاهی بیاندازید. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید باید کمی ناراحتی و دردسر را به جان بخرید. حتی ممکن است در این راه شکست بخورید و شکست خوردن هم فوق‌العاده است، چراکه اگر شکست نخورید، چیز زیادی نخواهید آموخت.

    2- افراد طبقه متوسط بیشتر از توان مالی‌ خرج می‌کنند اما افراد ثروتمند کمتر

    شما یک میلیونر متوسط را در یک ماشین چهارصد میلیونی نمی‌بینید. افراد ثروتمند پول خود را صرف خرید چیزهایی می‌کنند که بعد از چند سال ارزشمند‌تر می‌شوند نه چیزهایی که به سرعت افت قیمت پیدا می‌کنند. آن‌ها به سراغ خریدن ماشین‌های صفر کیلومتر نمی‌روند بلکه به سراغ ماشین‌هایی می‌روند که چند سالی از عمرشان گذشته است، حتی اگر توانایی خرید آن‌ها را داشته باشند معمولاً این کار را نمی‌‌کنند.

    3- افراد طبقه متوسط از نردبان بالا می‌روند، اما افراد ثروتمند مالک نردبان هستند

    رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب «بابای پولدار، بابای بی‌پول» می‌گوید: “ثروتمندان جهان به دنبال ساخت شبکه‌های ارتباطی هستند و دیگران به دنبال کار”. افراد طبقه متوسط تمایل دارند برای دیگران کار کنند. آن‌ها شغل و حرفه دارند. افراد متعلق به طبقه بالاتر مایلند خویش‌فرما باشند. یعنی شغل خودشان را داشته باشند. آن‌ها می‌خواهند مالک کسب و کار خود باشند. آن‌ها صاحب همان نردبانی هستند که افراد طبقه متوسط از آن بالا می‌روند. ثروتمندان می‌دانند که برای کسب درآمد و پول بیشتر به افراد بیشتری برای کار کردن نیاز دارند.

    4- افراد طبقه متوسط با همه دوست هستند، اما افراد ثروتمند آگاهانه دوست انتخاب می‌کنند

    وارن بافت می‌گوید:” بهتر است با کسانی که از شما بهتر هستند، معاشرت کنید. دوستانی را انتخاب کنید که رفتارشان بهتر از شما است؛ در این صورت به همان مسیر سوق داده می‌شوید.”  ثروتمندان می‌دانند که معاشرت با افراد موفق، موفقیت‌ آن‌ها را هم در پی خواهد داشت و همین‌طور معاشرت با افراد ناموفق اثرات پیش‌بینی شده‌ای به همراه دارد. اگر می‌خواهید درآمد بیشتری داشته باشید، با کسانی بگردید که درآمد بیشتری دارند. همه این کارها برای آن است که طرز فکر شما با طرز فکر افراد موفق همسو شود.

    5- افراد طبقه متوسط برای پول درآوردن کار می‌کنند، اما افراد ثروتمند برای یادگرفتن

    رابرت کیوساکی می‌گوید: “در جوانی برای یاد گرفتن کار کنید نه کسب درآمد و پول درآوردن”. افراد طبقه متوسط در مقابل پیشنهاداتی که پول بیشتری برای آنان به دنبال دارد، به راحتی شغلشان را عوض می‌کنند. ثروتمندان می‌دانند که کار کردن فقط برای کسب درآمد نیست، بخصوص در عنفوان جوانی. شما برای ثروتمند شدن نیاز به کسب مهارت و تجربه و تخصص دارید. برای مثال برای اینکه بهتر از دنیای تجارت و فروش سر دربیاورید، بهتر است مدتی فروشندگی کنید. یا اینکه برای اینکه حسابداری یاد بگیرد می‌توانید مدتی در بانک کار کنید. اگر می‌خواهید ثروتمند باشید، باید برای آموختن مهارت‌هایی کار کنید که برای ثروتمند شدن به آن‌ها نیاز دارید.

    6- افراد طبقه متوسط اسباب و لوازم دارند، اما افراد ثروتمند پول

    ویل راجرز، فیلمساز و روزنامه‌نگار معروف می‌گوید: ” اکثر مردم پول خود را صرف خرید وسایل و لوازمی می‌کنند که نیاز واقعی به آن‌ها ندارند، و فقط با این کار می‌خواهند کسانی را که دوستشان ندارند، تحت تاثیر قرار دهند.” به ماشین مدل بالا‌ و خانه‌های بزرگ و مجلل برمی‌گردیم، چیزهایی که اکثر افراد طبقه متوسط پولشان را برای آن‌ها هزینه می‌کنند. اگر سری به محله زندگی این گونه افراد بزنید، معمولا شاهد ماشین‌های مدل جدید و لوازم پرزرق و برق خواهید بود. ثروتمندان می‌دانند که برای ثروتمند بودن، باید پول را بیشتر از اسباب و لوازم بخواهند. اگر همچنان به خریدن این چیزها ادامه دهید، پول شما صرف خرید همین‌ها می‌شود. به جای خرید این جور وسایل پر زرق و برق، به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری روی پولتان فکر کنید. اگر معتاد به خرید هستید، لااقل پول خود را صرف خرید ملک و دارایی کنید.

    7- افراد طبقه متوسط روی پس‌انداز تمرکز می‌کنند، اما افراد ثروتمند روی کسب درآمد

    برایان تریسی می‌گوید:”بزرگترین دارایی شما توانایی شما در کسب درآمد است. بزرگ‌ترین منبع شما زمان شما است.” پس‌انداز مهم است. سرمایه گذازی از آن مهمتر، اما کسب درآمد پایه و اساس هر دوی آن‌ها است. می‌دانید که شما به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری نیاز دارید، اما برای دست یافتن به اهداف فوق‌العاده باید پول بیشتری دربیاورید. ثروتمندان از این موضوع آگاه‌اند و به دنبال راه‌های دیگری برای کسب درآمد و پس‌انداز بیشتر هستند. اگر واقعا می‌خواهید ثروتمند شوید، توانایی خود را در کسب درآمد تقویت کنید نه توانایی‌تان را در پس‌انداز پول.

    8-  افراد طبقه متوسط با پول خود احساسی رفتار می‌کنند، اما افراد ثروتمند منطقی

    که افراد طبقه متوسط به پول به دید احساسی و هیجانی نگاه می‌کنند ولی افراد ثروتمند دید منطقی نسبت به پول دارند. تصمیم‌گیری‌های مالی که از روی هیجان و احساسات صورت می‌گیرند، منابع مالی شما را نابود می‌کنند. وارن بافت شرح می‌دهد که سرمایه‌گذاری، بیشتر با کنترل احساسات و هیجان در ارتباط است تا با پول. احساسات باعث می‌‌شود تا فرد گران بخرد و ارزان بفروشد و معاملات خطرناک  انجام دهد. احساس و هیجان را کنار بگذارید و منطقی باشید.

    9- افراد طبقه متوسط توانایی‌های بالقوه خود را دست‌کم می‌گیرند، اما افراد ثروتمند به اهداف بزرگ‌تر می‌اندیشندبو جکسون، بازیکن برجسته بیسبال می‌گوید: ” اهداف بزرگی را برای خود تعیین کنید و تا وقتی که به آن‌ها نرسیده‌اید دست از تلاش نکشید.” افراد طبقه متوسط گاهی اوقات هدف‌گذاری می‌کنند‌. این ظرفیت اهداف است که افراد طبقه متوسط را از افراد ثروتمند متمایز می‌کند. افراد طبقه متوسط هدف‌های امن و مطمئنی را برای خود در نظر می‌گیرند که دست یافتن به آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر است. افراد ثروتمند اهدافی را در نظر می‌گیرند که غیر ممکن، مشکل یا احمقانه به نظر می‌رسند، اما می‌دانند که این اهداف دست‌یافتنی هستند. همه این‌ها به طرز فکر درست فرد باز می‌گردد. از خودتان بپرسید تمام کاری که می‌توانید انجام دهید، همین است یا این که توانایی بیشتر از این را هم دارید. به خودتان اعتماد داشته باشید، توانایی شما بیشتر از این‌ها است.

    10- افراد طبقه متوسط به سخت کوشی اعتقاد دارند، اما افراد ثروتمند به  استفاده از اهرم

    سخت کوشی لازمه کار است. اگر می‌خواهید به اوج برسید، باید پشت کار را بگیرید. مشکل این جا است که با سخت‌کوشی به ندرت به ثروت می‌رسید. شما به تنهایی نمی‌توانید ثروتمند شوید. ‌برای این کار باید از اهرم استفاده کنید. هرچه اهرم‌های بیشتری را باهم ادغام کنید، زمان آزاد بیشتری برای تمرکز روی چیزهایی دارید که در زندگی و کسب و کار شما مهمتر هستند. در حین کار متوجه خواهید شد که اهرم‌های مورد نیازتان کدام‌ها هستند، سرمایه‌گذاری، سپردن برخی کارها به دیگران، استفاده از مشاوران آگاه و اهرم‌هایی از این دست می‌توانند کارگشای شما در این راه باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی