عصر بازار

برپایی همایش روسای حراست بانک قوامین

عصر اعتبار- دومین همایش سراسری رؤسای حراست بانک قوامین با حضور مدیرعامل بانک ، معاونت عملیات ساحفا ناجا و روسای حراست مدیریت شعب استان ها در موسسه فرهنگی - ورزشی پاس قوامین برگزار شد.

برپایی همایش روسای حراست بانک قوامین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین طی سخنانی در این همایش با تشریح 5 متغیر حوزه کنترلی شامل متغیر محیط کنترلی، متغیر ارزیابی ریسک یا احتمال خطر، متغیر اقدامات کنترلی یا اکشن‌ها، متغیر اطلاعات و ارتباطات و متغیر پایش و مراقبت گفت: ارزیابی ریسک و شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدات بانک بسیار مهم است.
    وی با تاکید بر ارتقا و تقویت محیط کنترلی و ایجاد خود کنترلی خاطر نشان کرد : دوستی و همراهی مجموعه حراست‌ با کارکنان و اعمال مدیریت باغبانی به جای مدیریت پادگانی از سوی مدیران باید مدنظر قرار گیرد و اصل پیشگیری و حفظ سرمایه های انسانی نیز باید در اولویت اقدامات حراستی و حفاظتی باشد.
    بر پایه این گزارش ؛ سردار نیک‌بخت از معاونین ساحفا ناجا نیز طی سخنانی گفت : هیچ فعالیتی در سازمان‌ها، نهادها و مخصوصاً بنگاه های اقتصادی موفق نخواهد بود مگر اینکه کنترل‌ و نظارت‌ها دقیق اعمال شود.
    وی کنترل و نظارت را وظیفه اصلی مدیران برشمرده و هر گونه کوتاهی در این زمینه را موجب آسیب به سرمایه‌های انسانی، تضییع اموال و منابع مالی، سلب اعتماد مشتریان و کاهش جذب منابع مالی دانست.
    سردار نیک بخت با برشمردن انتظارات و نکات کلیدی که همواره می‌بایست در انجام وظایف و مأموریت‌های محوله مد نظر و مورد توجه حراست‌ها باشد ، به تبیین و تشریح چارچوب، اهداف و برنامه‌های حراست‌ها پرداخت و تاکید کرد: پیش‌بینی، پیشگیری و اطلاع‌رسانی به موقع به مدیران، شناسایی زمینه و بسترهای آلودگی، نظارت و کنترل کارکنان در چارچوب ضوابط و مقررات با هدف حفظ سرمایه‌های انسانی، منابع مالی و پیشگیری از بروز هر گونه جرایم و تخلفات و عدم دخالت در جناح‌گرایی‌های سیاسی و انتخاباتی بخشی از وظایف همکاران در ادارات حراست است.
    وی همچنین داشتن یک حراست پویا و فعال، یادگیرنده، برخوردار از تخصص کافی و  بومی شده، آشنا و مسلط به وظایف محوله و مجهز به علم و دانش روز و نوین بانک، حفظ اخبار و اطلاعات مجموعه و کارکنان به عنوان اسرار، حفظ آبروی کارکنان، توجه ویژه به مسائل اعتقادی و سیاسی کارکنان، پرهیز از دخالت در امور مدیریتی، ارائه مشاوره‌های کارشناسی و دقیق به مدیران، داشتن قدرت و قوه‌ی بررسی و تحلیل قوی، تسریع در پاسخگویی به استعلامات امنیتی و داشتن طرح و برنامه برای مقابله با موضوعات خاص و اتفاقات احتمالی و توجه ویژه به رعایت ضوابط و مقررات و الزامات امنیتی حوزه فناوری اطلاعات در بانک را از دیگر وظایف همکاران دانست .
    این گزارش حاکیست ؛ دکتر نجار رئیس اداره حفاظت اطلاعات بنیاد تعاون ناجا نیز طی سخنانی در این همایش با تشریح کلید واژه‌های مورد تأکید فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مد ظله العالی) تدابیر و فرمایشات ایشان را در خصوص نقش و وظایف حفاظت‌ها بیان کرد. وی در ادامه با بیان گزیده‌ای از تدابیر ریاست محترم ساحفا ناجا بر تلاش همه جانبه برای تحقق هر چه بهتر تدابیر ابلاغی تأکید نمود.
    دکتر نجار همچنین توجه و اشراف به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی، مسئله شناسی و بیان مسائل در چارچوب ابلاغی، بازدید و بازرسی از حوزه‌های تحت پوشش، دقت در جذب، انتصاب و خروج از کشور کارکنان و مدیران، نظارت بر قراردادها و معاملات بانک، نظارت بر ملاقات‌های خارجی و ... را مورد تأکید قرار داد.
    شایان ذکر است ؛ در این همایش کارگاه‌های آموزشی تخصصی به منظور ارتقا سطح دانش کارکنان و در راستای پیشبرد اهداف سازمان و بهبود کیفیت انجام وظایف و مأموریت‌های محوله برابر برنامه زمانبندی شده برگزار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی