عصر بازار

مهمترین رویدادهای بازارهای جهانی در روز جاری

عصر اعتبار- با پایان یافتن فوریه و شروع ماه مارس، قیمت طلا از کاهشی که هفته گذشته داشت احیا شد و روی ۱۲۳۳.۴۰ دلار ایستاد تا دومین ماه امسال را با ۱۰.۴۹ درصد رشد به پایان ببرد.

مهمترین رویدادهای بازارهای جهانی در روز جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»،  طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون شاهد 16.33 درصد رشد قیمت بوده است. نقره با 4.30 درصد افزایش، 14.865 دلار معامله شد و پلاتین با هفت درصد رشد در 934.05 دلار قرار گرفت.
    شمش طلا در پی اُفت بازارهای سهام و ضعیف شدن ارزش دلار که این فلز زرد را در موقعیت عالی برای ثبت بهترین عملکرد ماهانه در چهار سال گذشته قرار داد روز دوشنبه یک درصد رشد کرد.
    به گفته جوناتان باتلر، استراتژیست شرکت میتسوبیشی، شاخص های فنی نسبتا قوی به نظر می رسند و ورود سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس که با طلا حمایت می شوند کاملا حمایت کننده است.
    در بخش اقتصادکلان هم انتظار می رود بانک مرکزی اروپا هفته آینده گسترش تدابیر محرک مالی را اعلام کند که احتمالا یورو را در برابر دلار تحت فشار قرار می دهد و همه کالاها مجددا تحت فشار قرار خواهند گرفت. طلا در نخستین روز معامله مارس پس از اینکه آمار اقتصادی ضعیف چین بازارها را بهم ریخت و تقاضا برای دارایی‌های امن را افزایش داد، صعود کرد و با 11.50 دلار افزایش در 1245.90 دلار قرار گرفت. بانک مرکزی اروپا 10 مارس نشست سیاست پولی برگزار خواهد کرد.
    ماریو دراگی، رییس این بانک اظهار کرده است بانک مرکزی اروپا برای مقابله با تورم پایین موضع خود را مورد بازبینی و تجدیدنظر احتمالی قرار خواهد داد. بازارها اکنون روی حداقل دو دور کاهش نرخها حساب می کنند. روز دوشنبه آمار تورم نامطلوب جدیدی در اتحادیه اروپا منتشر شد.
    شاخص قیمت مصرف کننده منطقه یورو در فوریه بر مبنای سالانه منفی 0.2 درصد بود. بانک مرکزی اروپا هفته آینده نشست خواهد داشت تا در مواجهه با فشارهای تورم منفی نگران کننده درباره گسترش اجرای تدابیر محرک مالی تصمیم بگیرد.
    بازارهای سهام اروپا و آمریکا روز دوشنبه پس از نشست اقتصادهای توسعه یافته گروه 20 که موفق نشدند در زمینه تدابیر جدید برای رونق بخشیدن به اقتصاد جهانی به توافق برسند نزول کردند.
    دلار پس از آمار تولید آمریکا که ضعیفتر از حد انتظار بود در برابر ین ژاپن عقب نشست. طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، صندوقهای پوشش ریسک و مدیران سرمایه قراردادهای خرید در معاملات طلای بازار کامکس را در هفته منتهی به 23 فوریه به بالاترین سطح در یک سال گذشته افزایش دادند.
    دارایی ها در صندوق  SPDR Gold Trust که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان است روز جمعه به 762.41 تن افزایش یافت که بالاترین میزان در حدود یک سال گذشته بود.
    نگرانی ها نسبت به رشد اقتصادی جهانی و انتظارات برای عدم افزایش نرخهای بهره از سوی فدرال رزرو جهش قیمت طلا در سال جاری را بدنبال داشته است. آمار اقتصادی که روز دوشنبه در آمریکا منتشر شد و شامل نظرسنجی تجاری آی اس ام شیکاگو، نظرسنجی تولید تگزاس و فروش خانه بود همگی حمایت کننده انتظارات برای عدم افزایش نرخهای بهره بودند که عامل مثبتی برای بازار طلا محسوب می شود.
    گزارش های روز دوشنبه مطلوب کسانی بود که مایل نیستند فدرال رزرو امسال نرخ های بهره را افزایش دهد. آخرین روز معاملات فوریه با اندک ریسک گریزی و احتیاط سرمایه گذاران در تالارهای معاملات همراه شد.
    بازارهای سهام جهان روز دوشنبه در واکنش به اقدام چین در کاهش ارزش یوان عمدتا ضعیفتر ظاهر شدند. سلامت اقتصاد چین همچنان موضوع نگران کننده ای برای سرمایه گذاران باقی مانده است.
    مقامات چینی روز دوشنبه نرخ ذخیره قانونی برای بانکها را کمتر کردند که یک اقدام سیاست پولی تسهیلی به حساب می‌آید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو