عصر بازار

رییس پژوهشکده پولی و بانکی اعلام کرد:

دومین همایش تجاری و بانکی ایران – اروپا برگزار می‌شود

عصر اعتبار- دیواندری گفت: ایران نیز پس از سال‌ها برای اولین بار در همایش فرانکفورت با حضور ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی شرکت کرد.

دومین همایش تجاری و بانکی ایران – اروپا برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا اظهار داشت: این همایش از 15 تا 17 اسفند 94 در هتل اسپیناس برگزار خواهد شد.

    وی افزود: اولین همایش تجاری و بانکی ایران و آمریکا در آبانماه در فرانکفورت آلمان برگزار شد که سالانه یک تا دو همایش بانکی در این شهر برگزار می‌شود که ایران نیز پس از سال‌ها برای اولین بار در همایش فرانکفورت با  حضور ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی شرکت کرد.

    دیواندری خاطر نشان کرد: این همایش به منظور تقویت بین بانک‌های داخلی و بانک‌های خارجی برگزار خواهد شد و 60 تن از میهمانان ما خارجی بوده که از کشورهای فرانسه، انگلیس و ایتالیا و در راس آنها از آلمان حضور خواهند داشت. همچنین وزارتخانه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری خارجی مانند وزارت معدن صنعت و تجارت، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو نیز در این همایش حضور جدی خواهند داشت.

    رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه در ترکیب میهمانان خارجی دو مدیرعامل بانک آلمان و مسئولین نظارت بانکی آلمان (بافین) حضور دارند گفت: برای آماده‌ شدن بانک‌های داخلی با مقررات جدید بانکی در سطح دنیا نیازمند ارتباطات وسیع‌تر با این کشورها و نیز شرکت‌های مشاوره‌ای آنها هستیم که به غیر از مدیران عامل بانک‌ها مدیران مرتبط با IT و خدمات از وزارتخانه‌های مهم نیز در این همایش حضور دارند.

    وی افزود: البته ارتباطات ما از گذشته با کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه در حوزه بانکی و تجاری بسیار خوب بوده و بویژه در ایتالیا بانک‌های ما شعبه دارند و در آلمان نیز دارای بانک مستقل تجاری هستیم که بیش از 4 دهه از عمر آن می‌گذرد و بانک‌های بزرگ ایران در شهرهای مهم آلمان و فرانسه شعبه دارند و از خطوط اعتباری و رابطه کارگزاری آنها برای بیزینس استفاده شده است.

    دیواندری خاطر نشان کرد: البته برای بازسازی روابط با بانک‌های اروپایی نیازمند کار بیشتر هستیم و این همایش می‌تواند به بهبود روابط کمک کند.

    وی خاطر نشان کرد: در روز اول همایش رئیس کل بانک مرکزی و 5 وزیر سخنرانی خواهند داشت و میزگردهای تخصصی برگزار خواهد شد و روز دوم و سوم نیز سخنرانی‌های معاون وزیر امور خارجه دو مدیرعامل بانک بزرگ آلمانی و کارگاه‌های آموزشی تامین مالی صادرات را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی