عصر بازار

بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان اعلام کرد:

بیمه محموله‌های نفتی ایران به طور کامل اجرا نمی‌شود

عصر اعتبار- مدیر عامل بزرگترین شرکت حمل و نقل کشتی های نفتکش جهان می‌گوید: بیمه محموله های نفتی ایران همچنان به طور کامل اجرا نمی‌شود و اجرای کامل آن احتمالا ۲ تا ۳ ماه ظول می‌کشد.

بیمه محموله‌های نفتی ایران به طور کامل اجرا نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، «روبرت مک لیود» مدیر عامل «فرانت لاین» که به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل کشتی های نفتکش جهان محسوب می شود، گفت: بیمه محموله های نفتی ایران همچنان به طور کامل اجرا نمی‌شود و اجرای آن احتمالا 2 تا 3 ماه زمان می برد و این عامل اجازه افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران را متوقف می کند.

    در همین حال، وی به این نکته اشاره کرد، علیرغم توافق هسته ای ایران و اجرای برجام، همچنان موانع بیمه ای و مالی بر سر راه تجارت ایران وجود دارد.

    «مک لیکود» تصریح کرد: شرایط تحریم پرداخت و بیمه ای نسبت به ایران همچنان به طور کامل برداشته نشده و پیش بینی ما بر این است که این مسائل بسیار مهم ظرف مدت 2 تا 3 ماه آینده بر طرف شوند.

    مدیر عامل «فرانت لاین» گفت: دولت ایالات متحده هنوز روابط تجاری اشخاص و شرکت‌های این کشور را با ایران ممنوع اعلام کرده است و شرکت‌های بیمه ای آمریکایی درصدد شفاف سازی جزیئات روابط تجاری خود با ایران بر اساس معیارهای دولت این کشور هستند.

    همچنین «مک لیود» گفت: انتظار می رود صادرات نفت ایران در سال جاری میلادی بین 1.5 تا 2 میلیون بشکه در روز باشد و با حل شدن مسئله بیمه محموله های نفتی این کشور، جمهوری اسلامی ایران می تواند بیشتر بر روی کشتیرانی بین الملل تکیه کند.

    مدیر عامل «فرانت لاین» در پایان گفت: کشتی های نفت کش ایرانی در بنادر این کشور، نفت های فروخته نشده را به دلیل کم بود فضا ذخیره در خود جای داده اند و انتظار می رود که با رفع شدن تحریم های بیمه ای، کشتی های تناژ بین المللی می توانند در این عرصه ورود پیدا کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی