عصر بازار

در سالهای آتی

اعطای "کارت ملی با کاربری ویژه" به مستمری‌بگیران

عصر اعتبار- رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، اعطای کارت ملی با کاربری ویژه به مستمری‌بگیران و بازنشستگان را به مصداق رعایت منزلت و کرامت این گروه از شهروندان و از برنامه‌های کانون در سالهای آتی دانست.

اعطای "کارت ملی با کاربری ویژه" به مستمری‌بگیران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در نخستین روز از اولین همایش آموزشی ترویجی روسای کانونهای بازنشستگی منطقه شمال و شمال غرب کشور که با حضور فعالان کانونهای شهرستانهای 13 استان به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی گیلان در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد، توسعه و اشاعه فعالیت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان با اتخاذ شیوه‌های نوین و کاربردی و طرح مباحث آموزشی محور برنامه ها قرار گرفت.

    رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با تبیین اهداف، خط مشی ها و برنامه های پیش بینی شده، ضمن قدردانی از اجرای طرحهای گسترده ای همچون کرامت رضوی، بصیرت علوی، نسیم سلامت و غیره، احداث مجتمع فرهنگی ورزشی بازنشستگان و اجرای اعطای کارت ملی برای این قشر با کاربری ویژه را به مصداق رعایت منزلت وکرامت این گروه از شهروندان و از برنامه‌های کانون عالی در سالهای آتی عنوان کرد.

    بیات با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات در روز هفتم اسفند، انتخابات اخیر را عرصه‌ای برای تجلی وزن و نقش بازنشستگان در جامعه برشمرده و اضافه کرد: امروز جایگاه کانونها با توسعه و تقویت در نزد مسئولین شناخته شده و سهم هفت میلیون رای این قشر و خانواده های آنان برای بسیاری از کاندیداها ملموس و قابل توجه بوده است.

    وی نگاه خوب، تغییررویکردها، گامها و حرکتهای سازنده و رونق فعالیتها و برنامه‌ها بویژه درعرصه فرهنگی تامین اجتماعی را از ثمرات تعامل و گفتمان نزدیک کانونها و سازمان قلمداد کرد و هدف از برگزاری همایشهای آموزشی را ایجاد فضای مطلوب برای ارتباطات بیشتر و طرح مباحث کاربردی عنوان کرد.

    رئیس کانون عالی بازنشستگان یادآور شد: در کنار تلاشهای صورت گرفته برای بهتر شدن معیشت مستمری بگیران و ارائه خدمات درمانی مطلوبتر به آنها، افزایش احترام و عزت بازنشستگان از مهمترین اولویت اقدامات ما است.

    منصور آتشی، مدیرکل فنی مستمریهای سازمان در ادامه این همایش با تبیین فرآیند افزایش جمعیتی مستمری بگیران طی سالهای اخیر، بازنشستگی‌های پیش از موعد را عامل کاهش دهنده میزان نسبت پشتیبانی سازمان طی 15 سال اخیر برشمرد و اظهار کرد: در سال 79 نسبت پشتیبانی بیمه شده به مستمری بگیر در کشور حدود 5.8 نفر بوده است ولی طی این سالها بیش از 322 هزارپرونده سخت و زیان‌آور و 78 هزار بازنشستگی ماده 10 نوسازی صنایع باعث برهم خوردن روند طبیعی رشد جمعیتی در گروه بازنشستگان شد.

    وی افزود: 64 درصد هزینه‌های تعهداتی سازمان مربوط به پرداخت مستمری هاست و درسال 93 بطور متوسط در هر روز اداری 530 حکم مستمری در سطح شعب سراسر کشور صادر شده است.

    آتشی با بیان اینکه قدیمی ترین بازنشسته سازمان متولد سال 1283 بوده و از سال 1343 نیز بازنشستگی دریافت می‌کند خاطر نشان کرد: بخش تعهدات بلندمدت تامین اجتماعی حوزه‌ای است که ازیک سو در آن 670 پرونده مستمری با یک روز سابقه وجود دارد و از طرف دیگر مستمری بگیرانی با دهها سال دریافت که همگی از محل همین حق بیمه ها پرداخت می شوند.

    آشنایی با قوانین و مقررات بازنشستگی و طرح مباحث سلامتی و سالمندان از دیگر بخشهای اولین روز همایش روسای کانونهای بازنشستگی بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو