عصر بازار

گران ترین های تهران را بشناسید و امتحان نکنید

عصر اعتبار- تا حالا چند بار شده که چیزی بخرید و زمانی که در جمع از شما قیمتش را می پرسند گران تر بگویید. چند بار شده که با وجود لذت از یک خرید ارزان قیمت، خجالت بکشید قیمت واقعی آن را بگویید. تصور می کنید دلیلش چیست؟

گران ترین های تهران را بشناسید و امتحان نکنید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از برترینها، تا حالا چند بار شده که چیزی بخرید و زمانی که در جمع از شما قیمتش را می پرسند گران تر بگویید. چند بار شده که با وجود لذت از یک خرید ارزان قیمت، خجالت بکشید قیمت واقعی آن را بگویید. تصور می کنید دلیلش چیست؟ چرا وقتی تفریح گران قیمتی را تجربه می کنیم، حس بهتری داریم. آیا همه ما یک بورژوای درون داریم که دوست دارد میلیون میلیون پول خرج کند و قدم به قدم کارت بانکی را به رخ دیگران بکشد؟ جواب این سوال هر چه باشد در اصل موضوع تفاوتی حاصل نمی کند. این روزها تفریحات گران قیمتی در تهران باب شده. تفریحاتی که میلیاردرها و میلیاردرنماها حسابی درگیر آن هستند.

    ماشین؛ 9,500,000,000

    لوکس ترین و در عین حال گران ترین قسمت این گزارش همین مورد است. فقط ماشین بازهای قهار متوجه می شوند که موتور 6.3 لیتری با توان 622 اسب بخار چه انقلابی در عرصه ماشین به حساب می آید آن هم نه برای برندهایی مثل فراری بلکه برای یک مرسدس بنز.

    گران ترین های تهران را بشناسید و امتحان نکنید

    تعدادی بنز SLSMAG اواخر سال 93 وارد ایران شد اما به دلیل قانون منع واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بیش از 2.5 لیتری هرگز اجازه شماره گذاری پیدا نکرد اما بعد از مدتی بالاخره طلسم این خودروها شکست و اوایل 94 این ماشین ها شماره گذاری شدند و در خیابان های تهران عرض اندام کردند. این سوپر ماشین به دلیل استفاده گسترده از فیبر کربن در بدنه حدود 70 کیلوگرم سبک تر شده و همچنین مجهز به درهای گالوینک است و لوازم داخلی اش هم شبیه هواپیمایش طراحی شده. بنز SLS با قیمتی حدود 9.5 میلیارد تا امروز گران ترین خودروی پلاک خورده ایران به حساب می آید.


    آرایشگاه؛ 10,000,000

    میکاپ آرتیست هایی در حد سالوادور دالی

    قیمت آرایشگاه ها متفاوت است، از آرایشگاه هایی که به عنوان مدل رایگان می گذاردتان زیر دست کارآموزها گرفته تا سالن های زیبایی با قیمت های میلیون در آرایشگاه های مردانه نیوفیس و فرست کلاس هستند که دیگر اسم شان به برندهای مطرحی تبدیل شده سالن های آرایشی که پکیج داماد در آنها حدود چهار پنج میلیون خرج بر می دارد. البته در محله های شمال شهر هستند آرایشگاه هایی که یک کوتاهی مو در آنها800 هزار تومان برایتان آب می خورد.

    اوضاع آرایشگاه خانم ها اما وخیم تر از این حرف هاست. برای آرایش خانم ها این آرایشگاه ها نیستند که معروف می شوند بلکه میکاپ آرتیست ها هستند که اسم و رسمی به هم می زنند. معروف ترین میکاپ آرتیست زنانه این روزها را می توان امیا اوزولو معرفی کرد. آرایشگر ترکی که بساطش را از محله های مرفه نشین استانبول جمع کرده و به ایران آمده، این آرایشگر به قدری در کارش پیشرفت کرده که تولید برند لوازم آرایش EMIA را هم به راه انداخته. آرایش عروس میکاپ آرتیست هایی در این سطح چیزی حدود 10 میلیون تومان است به اینها اضافه کنید. کار ناخن و پوست و ماساژ و اپیلاسیون را تا ببینید یک پکیج کامل برای عروس چه قدر هزینه بر می دارد.


    گوشی موبایل؛ 500,000,000

    امکانات عصر حجری، قیمت های نجومی

    هرچه از این طرف کارخانه های مختلف گوشی تلاش می کنند بهترین امکانات را با مناسب ترین قیمت وارد بازار کنند از آن طرف هم هستند شرکت هایی که چندان به کارایی و اپلیکیشن ها اهمیت نمی دهند و بیشتر خاص روی بودن گوشی اصرار دارند. کارخانه هایی مثل «ورتو» امتیازاتی مثل دست ساز بودن، بدنه طلا و تیتانیوم، تکه های الماس و تک بودن را در قابل قیمت بالا در اختیار مشتریان قرار می دهند.

    قابل توجه است که بالارفتن قیمت ارز هم تاثیر چندانی روی بازار این جور گوشی ها نداشته و این گوشی های گران قیمت مشتری های خاص خودشان را دارند. یکی از فروشندگان این سبک گوشی ها تقریبا ماهی دو عدد از آنها به فروش می رسد. معمولا این گوشی ها امکانات زیادی مثل دوربین و سیستم عامل بالا ندارند. سردمدار این گوشی ها در بازار ایران هم ورتوی 500 میلیون تومانی جدید و تازه تولیدشده که برخلاف همتایان دکمه ای اش سیستم عامل اندروید دارد. اما پس چرا این گوشی ها گران قیمت هستند؟ دلیلش را در امکانات جانبی باید جست و جو کنید.


    باشگاه ورزشی؛ 20,000,000

    ورزش در کنار باشخصیت ها

    باشگاه ورزشی یکی از مواردی است که برای یک سبک زندگی لوکس از نان شب هم واجب تر است. روی فرم ماندن و اهمیت به سلامتی و فیزیک بدن مساله ای است که باعث می شود بعضی ها میلیونی در این راه خرج کنند. از ورودی استخر 400 هزار تومان گرفته تا حق عضویت های کلان. یکی از باشگاه هایی که به ادعای مدیرانش بهترین امکانات را ارائه می کند و پول خوبی هم بابتش می گیرد باشگاه «حس خوب زندگی» است.

    گران ترین های تهران را بشناسید و امتحان نکنید

    باشگاه «حس خوب زندگی» چند نوع عضویت دارد. عضویت معمولی و ویژه و با دوره های سه ماهه و شش ماه و یک ساله. حق عضویت ویژه یک ساله این باشگاه چیزی حدود 20 میلیون تومان آب می خورد. در ازای این پول می توانید از باشگاه بدنسازی، ماساژ و ورزش های آبی متفاوت مجموعه استفاده کنید. مجموعه ای که به باران مصنوعی و تردمیل های زیر آب مجهز است و در عین حال امکان شنیدن موسیقی در استخر را برای شناگران فراهم می کند.


    ساعت؛ 2,000,000,000

    جذابیتی که به دست می آید

    این روزها اصلا قابل تصور نیست که پولدار بود و ساعت لوکس نداشت. آراستگی برگ برنده قراردادهای تجاری است و ساعت های مارک دار گران قیمت هم که در اولین نگاه تنها چیزی هستند که می توانند توجه طرف مقابل را به خود معطوف کنند. ویترین های پاساژ محمودیه به عنوان قطب ساعت های لوکس در تهران پر است از این مارک دارهای گران قیمت.

    گران ترین های تهران را بشناسید و امتحان نکنید

    یکی از گران ترین این ویترین ها متعلق به گالری پرستیژ است که در سال 2009 در ایران شروع به فعالیت کرد. این گالری یکی از گالری های معروفی است که انواع ساعت های مختلف از برندهای مختلف را گرد هم آورده. برندهایی مثل ژژلوکولتری، بولگاری، هرمنس و زنیت. قیمت ها هم متفاوت است؛ از ساعت های چند میلیون تومانی که می توانید روی دستتان امتحانش کنید پیدا می شود تا یکی دو میلیاردی هایی که فقط باید از پشت ویترین برایشان دست تکان بدهید. اگر همین میلیاردی ها هم برایتان حس خاص بودن به ارمغان نیاورد می توانید کاتالوگ های برندهای مختلف را نگاه کنید و سفارش بدهید تا ساعتی مطابق میل خودتان برایتان بسازند و هزینه ای مطابق میل خودشان هم دریافت کنند.


    تلویزیون؛ 290,000,000

    10 برابر باکیفیت تر

    تلویزیون به خودی خود مقوله لاکچری به حساب نمی آید و آخرین مدل هایش را در خانه همه ما می توان پیدا کرد. اما همین پدیده در دسترس و معمولی هم می تواند قیمت سرسام آوری در تهران داشته باشد. تلویزیون های صد و چند اینچی با صفحه لمسی سه بعدی و وضوح تصویر بالا از 80- 90 میلیون تومان شروع می شوند و تا 120 میلیون تومان هم می رسند.

    گران ترین های تهران را بشناسید و امتحان نکنید

    اما گل سرسبد اینها تلویزیونی است که در مغازه ای در بازار چارسو به فروش می رسد. این تلویزیون 290 میلیون تومان برای بازار خانگی قیمت گذاری شده. گفته می شود این تلویزیون تا 10 برابر یک تلویزیون معمولی کیفیت تصویر دارد و قابلیت اتصال به اینترنت، انجام بازی های آنلاین و قابلیت پخش اکثر فایل های تصویری از دیگر امکانات این تلویزیون به حساب می آید که هر جور هم بخواهید حساب کنید در برابر قیمت بالای آن امکانات ناچیزی به نظر می رسند.


    عطر؛ 300,000,000

    رایحه کهربا در بدنه ای از الماس

    عیار عطرها را مواد اولیه شان مشخص می کند. خیلی از عطرها هستند که اجزا تشکیل دهنده آنها در قوطی هیچ عطاری پیدا نمی شود، دارچین ایتالیایی، کهربا، گل رز بلغاری و دانه تونکا از این مواد اولیه هستند که از سوی بعضی از شرکت ها در کنار اسانس های دیگر در تهیه عطر به کار می روند. شیشه های مختلف هم در بالا رفتن قیمت عطرها نقش زیادی در بازارهای جهانی دارند، خیلی از عطرهای گران قیمت هستند که روی بدنه آنها قطعاتی از طلا و الماس کار شده است.

    گران ترین های تهران را بشناسید و امتحان نکنید

    LALIQUE جزو برندهای فوق لوکسی است که در بازار ایران پیدا می شود. قیمت عطرهای دست ساز این کارخانه حدود شش تا هشت میلیون تومان است. اما گران ترین عطر موجود در تهران خیلی با این رقم ها فاصله دارد Growth Smart سیصد میلیون تومانی که تا به حال فقط یک شیشه از آن وارد بازار شده و هنوز هم کسی آن را نخریده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو