عصر بازار

مظاهریان خواستار شد؛

کاهش نرخ سود تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اهداف وزارت راه و شهرسازی کاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت اقساط است، گفت: در گذشته سوداگران، مسکن را برای سفته بازی و سودآوری می‌ساختند.

کاهش نرخ سود تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، حامد مظاهریان با اشاره به موضوع افزایش مبلغ تسهیلات مسکن در مصوبه امروز شورای پول و اعتبار اشاره کرد و گفت: مهمترین سیاست وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن گسترش بازار رهن است و دولت یازدهم نیز در این بخش تلاش می کند تا سهم مردم در بخش ساخت و تولید مسکن که همواره در دهه های اخیر 3 تا 4 درصدد بوده را در همین نسبت ثابت نگه دارد. این در حالی است که سهم دولت در زیرساخت های دیگر مانند راه، راه آهن، بندر و فرودگاه تا بیش از 80 درصد است.

    وی با تاکید بر نقش تسهیل‌گری دولت در بخش مسکن به عنوان فراهم کننده امکانات گسترش و تولید مسکن از سوی مردم و بخش خصوصی افزود: در سیاست بازار رهن، وزارت راه و شهرسازی بر خانه‌دار شدن مردم از طریق پس انداز و وام به صورت توامان با یکدیگر تاکید دارد؛ این اقدام به سالم‌سازی بازار مسکن و امیدوار شدن سازندگان و تولیدکنندگان مسکن کمک شایانی خواهد کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در نظر دارد مردم تا 50 درصد ارزش مسکن را وام دریافت کنند، گفت: در شورای پول و اعتبار برای نخستین بار سقف وام مسکن تا سقف 100 میلیون تومان برای خریداران عادی و 160 میلیون تومان برای زوجین شاغل خانه اولی افزایش داد که هدف اعطای وام تا 50 درصد ارزش ملک با این اقدام شورای پول و اعتبار محقق شد.

    وی اهداف بعدی دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی را کاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت اقساط دانست و خاطرنشان کرد: بانک مسکن به عنوان بانک عامل اعطای این تسهیلات باید این دو فاکتور را نیز براساس مصوبه شورای پول و اعتبار در تسهیلات مسکن لحاظ کند.

    مظاهریان این اقدامات را سبب ورود متقاضیان واقعی به بازار مسکن عنوان و بیان کرد: در گذشته سوداگران مسکن را برای سفته بازی و سودآوری می‌ساختند در حالی که با این مصوبات جدید شورای پول و اعتبار هدف مذکور در قانون اساسی مبنی بر حق هر خانوار ایرانی برای دسترسی به مسکن مناسب محقق خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان ابراز امیدواری کرد: این دستاوردهای جدید دولت یازدهم در بخش مسکن در کنار نتایج خوب انتخابات احیر مجلس شورای اسلامی و همچنین گشایش های بین المللی و استفاده از ظرفیت های درونی سال های خوبی برای مردم ایران رقم خواهد زد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو