عصر بازار

رکود تازه در اروپا منجر به فروپاشی منطقه یورو خواهد شد

عصر اعتبار- موسسه مالی کردیت سوییس در تازه ترین گزارش خود هشدار داد، وقوع یک رکود دیگر در اروپا می تواند در نهایت منجر به فروپاشی کامل منطقه یورو شود.

رکود تازه در اروپا منجر به فروپاشی منطقه یورو خواهد شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، موسسه مالی کردیت سوییس اعلام کرد: وقوع رکود اقتصادی تازه در اروپا می تواند منجر به چالش های سیاسی بیشتری در منطقه یورو شود و این مساله در نهایت فروپاشی منطقه یورو را در پی خواهد داشت.

    بر اساس این گزارش موسسه کردیت سوییس در تحقیقی با عنوان "بر لبه پرتگاه" اعلام کرد: اگر سیاستگذاران اروپایی نتوانند از وقوع یک رکود اقتصادی دیگر جلوگیری کنند، این مساله در نهایت منجر به فروپاشی اتحادیه پولی مشترک اروپا خواهد شد.

    این گزارش افزود: وضعیت نگران کننده سیستم بانکی اروپا می تواند خطر بزرگی برای آینده کشورهای عضو یورو باشد. رشد اقتصادی 19 کشور عضو یورو در سه ماه پایانی سال 2015 میلادی به کمتر از 0.3 درصد رسیده است. این در شرایطی است که بانک مرکزی اروپا همچنان اجرای سیاست های انبساطی پولی را در اولویت قرار داده است.

    سطح رشد اقتصادی منطقه یورو همچنان پایین تر از بحران مالی و اقتصادی بزرگ 2008 میلادی است. ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در پایان سال گذشته با رکود روبرو شده است و وضعیت یونان نیز به همین منوال بوده است. رشد اقتصادی آلمان ابرقدرت اقتصادی اروپا نیز به کمتر از 0.3 درصد رسیده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی