عصر بازار

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

وام زوجین بازار مسکن را تکان نمی‌دهد

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: نرخ سود باز پرداخت تسهیلات فعلی برای متقاضیان مسکن زیاد است و دولت بهتر است به جای اعلام ارقام جدید وسوسه کننده برای وام مسکن، میان عرضه و تقاضا در بازار مسکن تعادل برقرار کند .

وام زوجین بازار مسکن را تکان نمی‌دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حسام عقبایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ادامه داد: اینکه دولت با ارائه تسهیلات بیشتر به تحریک تقاضا اقدام می کند حاصل چندانی در حرکت رو به جلوی بازار مسکن ندارد.

    او افزود: تعدد تسهیلات مسکن با ارقام وسوسه کننده نمی تواند راه کارمعضل مسکن باشد زیرا هنوز هم نرخ باز پرداخت برای مردم بالاست.

    افشین پروین پور کارشناس سیاست گذاری زمین و مسکن هم در ادامه این برنامه وارد بحث شد وگفت:‌ بازار مسکن به تحلیل روانی نیاز دارد و تزریق تسهیلات بی برنامه نمی تواند پاسخگوی معضل این بازار باشد.

    او ادامه داد: دولت بهتر است به جای اینکه با ارقام وسوسه کننده ای که تا کنون کسی دریافت نکرده است در بازار تحرک ایجاد کند میان عرضه و تقاضا تعادل برقرار کند .

    در ادامه بهروز ملکی معاون اداره کل برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به بیانات پروین پور گفت:‌ سیاست تعادل عرضه و تقاضا مدت هاست که شروع شده اما به خاطر بالا رفتن بی رویه قیمت مسکن در دولت قبل، متقاضیان نتوانستند صاحب مسکن شوند.

    در ادامه عقبایی گفت: عدم ارائه تسهیلات واقعی دلیلی بر عدم نظارت بر تورم قیمت مسکن نیست.

    پروین پور هم در تکمیل صحبت رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران افزود: در دولت روحانی رکود سنگینی بر بازار مسکن حاکم و قیمت هم از حد تعادل خود خارج شده است و دولت فقط از سیاست بالابردن تسهیلات استفاده کرده که البته هنوز هم عملیاتی نشده است.

    او افزود: تقویت ابزار های جنبی مسکن مانند بازار مصالح و فلزات می تواند به بازار مسکن کمک کند و فقط ارائه وام های وسوسه کننده آن هم در حرف نمی تواند راه کار معضل مسکن باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو