عصر بازار

مالزی در صدر بدهکاران آسیا

عصر اعتبار- سرمایه گذاران مالزیایی از نظر بدهکاری رتبه نخست آسیا را به خود اختصاص دادند و بیش از دو سوم سرمایه گذاران این کشور بدهکارند.

مالزی در صدر بدهکاران آسیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، روزنامه 'استار' روز جمعه براساس شاخص تمایلات سرمایه گذار 'مانیولایف'، نوشت: اگرچه این سرمایه گذاران از نظر پس انداز برای بازنشستگی از رتبه قابل توجهی برخوردار هستند، اما نبود برنامه مالی، به ویژه هنگامی که میزان بدهی آنها بالا باشد، امنیت مالی درازمدت را از بین می برد.
    تحقیقات نشان می دهد که 68 درصد از مالزیایی ها در حال حاضر بدهکار هستند که این میزان در مقایسه با هشت بازاری که مورد تحقیق قرار گرفته، بسیار بالاتر است.
    بدهی سرمایه گذاران مالزیایی نسبت به میانگین 33 درصدی منطقه ای، بیش از دو برابر است.
    میانگین این بدهکاری ها 56 هزار رینگیت (حدود 14 هزار دلار) است که این رقم تقریبا 10 برابر درآمد شخصی ماهیانه افراد در مالزی است.
    افزایش هزینه زندگی (60 درصد)، اجاره بها (44 درصد) و آموزش فرزندان (37 درصد) از جمله عواملی است که باعث بدهی سرمایه گذاران مالزیایی شده است.
    علاوه بر شرایط اقتصادی مالزی، عوامل دیگری نیز در افزایش بدهی سرمایه گذاران این کشور نقش داشته که نبود مدیریت مالی موثر از جمله این عوامل معرفی شده است.
    بخش قابل توجهی از سرمایه گذاران مالزیایی (89 درصد) میزان هزینه های خود را به صورت منظم و دوره ای بررسی می کنند، اما 44 درصد دیگر 70 درصد از درآمد ماهیانه خود را خرج می کنند و بر میزان هزینه های خود نیز کنترلی ندارند.
    با توجه به شرایط مالی، بیش از 40 درصد افراد تمایل به پس انداز برای دوران بازنشستگی ندارند و کسانی نیز که این هدف را برای خود تعریف کرده اند، قصد دارند حدود 378 هزار رینگیت (92 هزار دلار) که 62 برابر بیش از حقوق ماهیانه افراد است را در سه الی پنج سال آینده تامین نمایند. رقمی که شاخص تمایلات سرمایه گذار 'مانیولایف' که شرکتی مالزیایی است، آن را دور از دسترس معرفی کرده است.
    افرایش هزینه های زندگی در مالزی به ویژه از سال گذشته تاکنون به گونه ای است که اغلب خانوارها، مراکز علمی، صنعتی و مالی تاثیر آن را بر فعالیت خود لمس کرده اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی