عصر بازار

پیام رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت هفته درختکاری

عصر اعتبار- پیام دکتر شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت هفته درختکاری

پیام رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت هفته درختکاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، قال رسول الله - صلی الله علیه و آله - : إن قامَتِ السَّاعَةُ و فِی یَدِ أحَدِکُم فَسیلَةٌ، فإنِ استَطاعَ أنْ لا یَقومَ حَتّی‏ یَغرِسَها، فَلیَغرِسْها. «کنزالعمّال، ح 9056»

    رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: اگر قیامت فرا رسد و در دست یکی از شما نهالی باشد، چنانچه فقط به قدر کاشتن نهالی فرصت باشد، باید آن را بکارد.

    «به نام پروردگاری که هستی بخش است و کاشتن و آباد کردن را دوست دارد»

    عزیزان من،

    آنچه امروز بخش بزرگی از ثروت و دارایی ما را تشکیل می دهد، جنگل ها یی است که به دست با تدبیر پیشینیان ایجاد شده است و ما امروز به دلیل خردورزی آن هاست که می توانیم  نفس بکشیم، از زیبایی جنگل ها و جاندارانی که حیات آن ها وابسته به درختان است بهره مند باشیم و از محصول درختان برای مصارف تغذیه ای و صنعتی استفاده کنیم. 

    هفته درخت کاری فرصتی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما برجای مانده است به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث داری و امانت داری ، در کاشتن نهال و گسترش زندگی بر این کره خاکی کوشا باشیم.

    امروزه دوام بخش بزرگی از درآمد صنایع وابسته به کشاورزی ، مشروط به حیات درختان است. صنایع عظیم چوب و کاغذ ، صنعت ساخت رنگ و رزین ،  صنایع غذایی و صنایع  تبدیلی و تکمیلی که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارند و موارد متعدد دیگر، همگی مدیون وجود با برکت درختان هستند و به تبع آن درآمد و معیشت میلیون ها خانوار نیز وابسته به آن است.

    از سوی دیگر، در شرایطی که جهان به دلیل توسعه شهرنشینی ، صنایع آلاینده و کارکرد ماشین الات با معضل مرگ آور آلودگی هوا دست به گریبان است، درختان بی ادعا و بزرگوار بهترین گزینه برای نجات بشریت هستند.

    متاسفانه به دلیل نیاز جمعیت روبه رشد و زیاده طلبی انسان، سرعت  تخریب جنگل ها آنقدر زیاد است که اگر امروز به جبران آن کمر همت نبندیم، در آینده ای نه چندان دور فرزندان ما ، درختان را و آسمان آبی را نخواهند دید و این فاجعه به معنای انبوه مشکلاتی است که در غیبت درختان ، حیات بشریت را با تهدید جدی مواجه می کند.

    خوشبختانه در خانواده بزرگ بانک کشاورزی، به سبب ماهیت فعالیت های این بانک سبز، فرهنگ احترام به طبیعت نهادینه شده است . ما درختان را به مثابه موهبتی الهی ارج می نهیم و برای پاسداشت ، نکو داشت و حفاظت از درختان و محیط زیست همواره پیشرو بوده ایم و و پیشگام خواهیم بود.

    بانک کشاورزی درعمل به رهنمودهای کلان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و اجرای سیاست های توسعه ای و استراتژیک دولت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، در تعاملی سازنده با وزارت جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلات، همواره از طرح های بزرگ کاشت نهالستان ها ، گسترش باغستان ها و طرح های آبخیزداری، حمایت مالی و تخصصی کرده است و وظیفه خود می داند که با تمام توان برای احیا و حفاظت از جنگل ها تلاش کند.

    در پایان ، هفته درخت کاری را به شما عزیزان تبریک می گویم و یقین دارم برای شما فرهیختگان ، هر فرصتی  روز درختکاری است.

    مرتضی شهید زاده

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو