عصر بازار

رییس جمهور سابق برزیل بازداشت شد

عصر اعتبار- منابع وابسته به پلیس برزیل از بازداشت رئیس جمهور سابق این کشور برای انجام برخی تحقیقات از وی خبر دادند.

رییس جمهور سابق برزیل بازداشت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بی بی سی، «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل امروز جمعه به اتهام دست داشتن در پرونده پولشویی و فساد مالی شرکت نفت ملی «پتروبراس» از سوی مامورین پلیس دستگیر شد و قرار است به زودی مورد بازجویی قرار بگیرد.

    وی که دوران ریاست جمهوریش در برزیل در سال 2011 میلادی تمام شد، خود را از همه اتهامات مطرح شده مبرا می داند.

    البته ظاهرا دستگیری ها و بازجویی ها در ارتباط با پرونده فساد مالی پتروبراس به همین جا ختم نمی شود چرا که به گفته مقامات رسمی 33 مجوز تفحص و 11 مجوز بازداشت دیگر هم صادر شده و 200 مامور پلیس نیز برای به سرانجام رساندن این کار در سه ایالت «ریو دو ژانیرو»، «سائوپائولو» و «باهیا» به حال آماده باش درآمده اند.

    داسیلوا که به حزب حاکم «کارگران» برزیل تعلق دارد برای دو دوره رئیس جمهور این کشور آمریکای جنوبی بود و با اتمام دوره زمامداری، جایگاهش را به هم حزبی خود «دیلما روسف» رئیس جمهور فعلی برزیل سپرد.

    جالب آنکه روسف هم بار اتهامات مشابهی را به دوش می کشد. گفته می‌شود طی یک دهه گذشته حدود 3.8 میلیارد دلار جابجایی غیرقانونی در این شرکت صورت گرفته و برخی از پول‌های کثیفی که در بده‌ بستان‌های شرکت پتروبراس به‌دست آمده خرج رقابت‌های انتخاباتی  روسف در سال 2010 شده است.

    اتهامات اثبات نشده ای که به طور همزمان علیه دو نفر از سرشناسترین اعضای حزب حاکم برزیل مطرح می شود، از هم اکنون تاثیر خود را بر روی آینده حزب کارگران گذاشته است. بسیاری از بزیلی ها حزب کارگران را به دلیل اتخاذ سیاست های غلط و هدایت کشور به لبه پرتگاه اقتصادی سرزنش می کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو