عصر بازار

نرخ برخی آپارتمان‌های متراژ بالا

تاثیر رکود بر بازار مسکن لوکس

عصر اعتبار- رکود بازار مسکن تاثیر زیادی را در واحدهای متراژ بالا و لوکس گذاشته به طوری که این واحدها با نرخ‌های کمتری نسبت به سال‌های گذشته به فروش می‌رسند.

تاثیر رکود بر بازار مسکن لوکس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، خرید و فروش واحدهایی با متراژ بالاتر این روزها سخت تر شده است، چرا که متقاضیان توانایی خرید این واحدها را ندارند و تنها مشتریانی که توانایی مالی مناسبی دارند، می‌توانند وارد این بازار شوند، بنابراین در دوسال گذشته بازار آپارتمان‌های متراژ بالا و لوکس با رکود بیشتری مواجه شده و خریدار کمتری برای آن پیدا می‌شود.

    در واقع تنها افرادی که قصد تعویض آپارتمان خود را دارند بیشتر به سراغ این واحدها می‌روند که این موارد هم در طول سال، کمتر پیش می‌آید به همین دلیل بیشتر فروشندگان این واحدها، از مدت‌ها پیش به دنبال فروش آپارتمان‌های خود هستند. البته برخی سازندگان به نام که در مناطق شمالی شهر ساخت و ساز می‌کنند، مشتری های خود را هم دارند و اصولا در مراحل اولیه واحدهای آنها پیش فروش می‌شود.

    اما اگر صاحبخانه ای به دنبال فروش آپارتمان خود باشد، معمولا این کار بسیار زمان بر بوده و حتی ممکن است در طول یکسال گذشته موفق به فروش هم نشده باشد. به همین دلیل واحدهای لوکس یا متراژ بالا به خصوص در شمال تهران، با تفاوت اندک قیمت با برخی محله‌های مرکزی شهر به فروش می‌رسد چرا که این متراژها مشتری کمتری داشته و قیمت تمام شده یک آپارتمان بسیار بالا است.

    براین اساس، فروشندگان هم حاضر به کاهش قیمت این نوع آپارتمان ها هستند بنابراین این روزها میتوان با قیمت‌های مناسب تری نسبت به سالهای گذشته، آپارتمان متراژ بالا در شمال شهر تهران را خریداری کرد. 

    نرخ برخی آپارتمان‌ها با متراژ بیش از 150 متر

    براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، آپارتمانی 155 متری در ظفر، نوساز متری 6 میلیون و 200 هزار تومان و در شیان واحدی با همین متراژ با عمر چندساله متری 6 میلیون تومان به فروش می رسد. در زعفرانیه واحدی 157 متری یک میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت گذاری شده و در فرمانیه آپارتمانی نوساز با مساحت 160متر و دو پارکینگ هرمترمربع 9 میلیون و 900 هزار تومان فروخه می شود.

    آپارتمانی 153 متری در شهرک غرب 3 خوابه با دو پارکینگ متری 9 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می رسد و برای آپارتمانی با همین متراژ در زعفرانیه با امکانات کامل متری 9 میلیون و 700 هزار تومان قیمت تعیین شده است.

    در زعفرانیه واحدی 155 متری با دو پارکینگ  یک میلیارد و 500 میلیون تومان فروخته می شود و در خیابان دولت واحدی 155 متری، هرمترمربع 7 میلیون و 600 هزار تومان قیمت تعیین شده است. در محله زعفرانیه واحدی به مساحت 155، هرمترمربع 8 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می رسد.

    آپارتمانی 157 متری در جنت آباد، فقط 610 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و در خیابان دولت تکواحدی و نوساز با مساحت 160 متر و 3 خوابه متری 7 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد. همچنین در گیشا واحدی 155 متری هرمترمربع 7 میلیون و 600 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

    در خیابان ستارخان پاتریس آپارتمان 160 متری و نوساز 830 میلیون تومان به فروش می رسد و در فرمانیه - سنبل واحدی 155 متری و نوساز هرمترمربع 10 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو