عصر بازار

مهمترین رویداد امروز بازارهای جهانی

عصر اعتبار- طلا یک حرکت صعودی درخشان داشته و پس از شروع فوق العاده ای که در ابتدای امسال داشت به نقطه عطف جدیدی رسیده است.

مهمترین رویداد امروز بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»،  بهای معاملات آتی طلا در بازار نیویورک پس از اینکه روز جمعه جدیدترین داده اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا منتشر شد، به دلیل تقاضای سرمایه گذاری بالا جهش یافت و هفته را با 3.1 درصد رشد به پایان رساند که بهترین عملکرد این فلز از مارس سال گذشته به این طرف بود.
    اگرچه آمار اشتغالزایی ماه فوریه بهتر از رقم مورد پیش بینی بود اما بازارهای سهام آمریکا دچار اُفت شدند و قیمت طلا را که در بالاترین سطح 13 ماه گذشته معامله می شود مورد حمایت قرار دادند. سرمایه گذاران که از اوضاع نگران کننده اقتصاد جهانی به هراس افتاده اند با روند بی‌سابقه ای طلا خریداری می‌کنند و تقاضای بالا در رشد قابل ملاحظه داراییهای صندوق SPDR Gold Shares که یکی از بزرگترین صندوقهای ETF طلا در دنیاست، انعکاس یافته است.
    دارایی های این صندوق روز پنج شنبه پنج تن افزایش یافت و میزان ورود سرمایه از ابتدای امسال تاکنون را به 151 تن در مقایسه با 52 تن در مدت مشابه سال 2015 رساند.
    نگرانی های اقتصادی احتمال افزایش بیشتر نرخ های بهره فدرال رزرو را کمتر کرده است. جانت یلن، رییس فدرال رزرو در اظهاراتی که ماه فوریه در برابر کنگره داشت عنوان کرده بود تصویب دور بعدی افزایش نرخ ها به آمار اقتصادی مشروط خواهد بود.
    با در نظر گرفتن این اظهارات، آمار اشتغال فوریه که نشان داد 242 هزار شغل جدید غیرکشاورزی در ماه گذشته ایجاد شده و نرخ بیکاری در 4.9 درصد ثابت مانده به معنای آن است که بانک مرکزی آمریکا احتمالا در مارس یا شاید در ژوئن یک دور افزایش نرخ های بهره را خواهد داشت.
    اما آمار اشتغال نتوانست سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار دهد که فدرال رزرو نرخ ها را در کوتاه مدت افزایش خواهد داد بلکه بیشتر این اطمینان را ایجاد کرد که اقتصاد به سمت رکود حرکت نمی کند و همچنین نشان داد بانک مرکزی در ارزیابی های خود از اقتصاد داخلی عملکرد صحیحی داشته است.
    حرکت اخیر طلا که بدون اعتنا به بهبود بازارهای سهام صعود کرد به این دلیل بوده که معامله گران انتظار دارند بانک های مرکزی برای پشتیبانی از رشد اقتصادی شکننده، سیاست های تسهیلی را گسترش دهند.
    این فلز زرد از رکورد پایین 1045 دلار در دسامبر، بیش از 20 درصد صعود کرده که تعریف متداول برای یک بازار افزایشی است. بهای معاملات آتی طلا در بازار نیویورک روز جمعه یک درصد صعود کرد و در 1270 دلار بسته شد.
    قیمت ها پس از این انتشار گزارشی افزایش یافت که نشان داد  با وجود رشد مثبت اشتغالزایی، متوسط درآمد ساعتی در فوریه برای نخستین بار در بیش از یک سال گذشته کاهش یافته است.
    به گفته ینس پدرسن، تحلیلگر دانسکه بانک در کپنهاگ، افزایش قیمت طلا به دلیل تغییر انتظارات سرمایه گذاران درباره سیاست پولی بانک مرکزی حاصل شد. بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن ممکن است سیاست پولی تسهیلی را گسترش دهند در حالی که فدرال رزرو آمریکا ممکن است افزایش بیشتر نرخ بهره را به تاخیر بیاندازد.
    سیاست تسهیلی و نرخ بهره پایین تر برای اوراق بهادار، به جذابیت طلا که بازدهی ندارد می افزاید. این فلز همچنین در شرایط بحران و کندی رشد اقتصادی، به پناهگاه سرمایه تبدیل می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو