عصر بازار

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک:

بانک ها با صورت های مالی شفاف به شبکه های جهانی برگردند

عصر اعتبار- بعد از اجرای برجام و لغو تحریم ها ، امکان ایجاد تعامل بین بانک های اروپایی و آسیایی و بانک های ایرانی در زمینه هایی مانند تاسیس شعب جدید در ایران ، ایجاد تبادلات ارزی ، گارانتی بانکی و توسعه شیوه های جدید بانکداری فراهم می آید.

بانک ها با صورت های مالی شفاف به شبکه های جهانی برگردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در حاشیه دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا با بیان این مطلب افزود: متاسفانه به علت اعمال تحریم ها در 10 سال گذشته نظام بانکداری ایران از رشد و توسعه در این زمینه ها بازماند البته در همین مدت تحولاتی رخ داده از جمله این که اتصال به شبکه جهانی سوئیفت دوباره برقرار شده و بانک ها بعد از مدت ها قادر هستند پیام های خود را از طریق این شبکه جهانی ارسال کنند .

    وی تاکید کرد : در همایش هایی از این دست فرصتی مناسب برای بانک ها از یک سو و شرکت های فعال در حوزه آی تی فراهم  می آید تا علاوه بر توسعه فعالیت بانک ها ، شرکت های آی تی هم بتوانند نیازهای شبکه بانکی را با سرویس هایی به روز برطرف کنند.

    نجفی تصریح کرد : به جز همه آنچه گفته شد بعد از اجرای رسمی برجام بانک ها می توانند به شبکه های بین المللی متصل شوند که در آن ها بر اساس صورت های مالی قابل ارائه، رتبه بندی صورت می گیرد ولی متاسفانه در حال حاضر بانک های ما امکان  رتبه بندی را از منظر بین الملل ندارند چرا که صورت های مالی در شبکه بانکی ایران شفاف نیست .

    مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به زمان به نتیجه رسیدن تلاش ها برای دستیابی به استانداردهای جهانی تصریح کرد:  در بحث های فنی برگشت به استانداردهای جهانی و رفع مشکلات قطعا با سرعت قابل ملاحظه ای صورت خواهد گرفت اما چالش اساسی که در این حوزه به احتمال فراوان گرفتار آن خواهیم بود مربوط به بخش حقوقی و قانونی است.

    وی افزود : ویزا و مسترکارت در هنگام مذاکره با بانک ها جهت دستیابی به تعامل با بخش حقوقی بسیار قدرتمند وارد عمل می شوند و سند بلندبالایی را در اختیار بانک ها قرار می دهد اما در آن سوی میدان به نظر می رسد بانک های ایرانی دست کم در این حوزه از تجربه کافی برخوردار نیستند یعنی در مرحله پیش از تفاهم شاید تجربیات ما آنچنان قوی و قابل اتکا نباشد در نتیجه شاید بتوان در زمینه حقوقی از مشاوان بین المللی استفاده کرد تا تفاهم ها با دقت بیشتری انجام بگیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو