عصر بازار

بیل گیتس همچنان ثروتمندترین فرد دنیا

عصر اعتبار- در حالی که ثروت کل میلیاردرها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، مارک زوکربرگ، مدیر اجرایی فیسبوک در فهرست ثروتمندترین افراد جهان منتشر شده توسط فوربس، با صعود ۱۰ پله‌ای به رده ششم ثروتمندترین افراد دنیا صعود کرد.

بیل گیتس همچنان ثروتمندترین فرد دنیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، مارک زوکربرگ سردمدار رسانه‌های اجتماعی جهان با ثروتی حدود 44.6 میلیارد دلار جایگاه خود را نسبت به رده‌بندی سال 2015 ارتقا داد. زوکربرگ در میان 1810 میلیاردری قرار دارد که در مجموع ثروت خالصی معادل 6.48 هزار میلیارد دلار را در اختیار دارند. بر اساس اعلام فوربس، این ثروت در سال گذشته 7.05 هزار میلیارد دلار بود.

    بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت همانند سال گذشته به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا شناخته شد. سرمایه او در حدود 75 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال گذشته افتی 4.2 میلیارد دلاری را نشان می‌دهد. با این حال امسال هفدهمین سالی است که در 22 سال اخیر گیتس به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا شناخته می‌شود.

    آمانچیو ارتگا، طراح لباس اسپانیایی و موسس مدل زارا، با صعود دو پله‌ای جایگاه دوم ثروتمندترین افراد دنیا را در اختیار گرفت. ثروت وی با رشدی 2.5 میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته به 67 میلیارد دلار رسیده است.

    وارن بافت، سرمایه‌گذار تجاری مشهور نیز رتبه سوم این رده‌بندی را در اختیار گرفت. ثروت خالص بافت با افتی 11.9 میلیارد دلاری در حدود 60.8 میلیارد دلار برآورد می‌شود.سرمایه‌گذار مکزیکی کارلوس اسلیم هلو با تنزلی 2 پله‌ای در رتبه چهارم این فهرست قرار دارد. دارایی خالص او از 77.1 میلیارد دلار در گزارش سال قبل فوربس به 50 میلیارد دلار کاهش یافته است. جف بزوس، موسس و مدیر اجرایی شرکت آمازون با سرمایه‌ای در حدود 45.2 میلیارد دلار از رتبه پانزدهم به رتبه پنجم صعود کرده است.

    افراد تازه وارد به فهرست میلیاردرهای دنیا نیز شامل لری الیسون‌ رئیس شرکت نر‌م‌افزاری اوراکل (43.6 میلیارد دلار)، مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک (40 میلیارد دلار) و برادران کوخ روسای شرکت صنعتی چندملیتی کوخ (39.6 میلیارد دلار) هستند.

    با این حال رتبه‌بندی جدید، افراد شاخصی را در خود ندارد. مایکل پیرسون، رئیس شرکت داروسازی بین‌المللی والنت که در میان تحقیقات نظارتی دولت  از شیوه قیمت‌گذاری و بازاریابی این شرکت با افت ارزش 75 درصدی مواجه شد. طراح مد آمریکا توری بورچ که با سقوط ارزش برندهای خود مواجه شده نیز جایی در فهرست سال 2016 ندارد.

    به طور کلی 190 زن در رده‌بندی میلیاردرهای سال 2016 وجود دارند که 7 نفر کمتر از سال گذشته بوده است. در این میان لیلیان بتنکورت، تاجر فرانسوی و رئیس شرکت تولیدکننده مواد آرایشی و بهداشت اورئال در صدر ثروتمندترین زنان دنیا قرار دارد. بیتنکورت همچنین با ثروت 36.1 میلیارد دلاری رتبه یازدهم ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2016 را از آن خود کرده است.

    فهرست میلیاردرهای سال 2016 همچنان نشان می‌دهد که چین با اضافه کردن 70 میلیاردر جدید به این فهرست، از آمریکا پیشی گرفته است. البته چین نسبت به سال گذشته 42 نفر از ثروتمندان خود را در این فهرست از دست داده که در این موضوع نیز پیشتاز است.

    الکساندرا اندرسن با 19 سال سن و خواهرش کاترینا اندرسن با 20 سال سن، با ثروتی در حدود 1.2 میلیارد دلار جوانترین میلیاردرهای دنیا هستند. در فهرست میلیاردرهای دنیا در سال 2016، آمریکا با 540 میلیاردر رتبه نخست را در اختیار دارند و پس از آن، چین با 251، آلمان با 120، هند با 84 و روسیه با 77 نفر بیشترین تعداد میلیاردرهای دنیا را در خود جای داده‌اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی