عصر بازار

وزیر انرژی روسیه:

وام به ایران در چارچوب امضای قراردادهای معین واگذار می شود

عصر اعتبار- «آلکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی این کشور و ایران اعلام کرد که وام پنج میلیارد دلاری به تهران پس از امضای قراردادهای معین واگذار می شود.

وام به ایران در چارچوب امضای قراردادهای معین واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، وزیر انرژی روسیه در جمع خبرنگاران گفت: موضوع واگذاری وام به ایران در حال بررسی است و تلاش می کنیم این امر به صورتی تحقق بیابد که شرکت های روسی در عرصه های احداث خطوط اهن و ساخت نیروگاه های برق حرارتی با طرف های ایرانی قرارداد همکاری امضا کنند.
    بر اساس اطلاعات سامانه خبری روسی «رامبلر نیوز سرویس»، نوواک افزود: این قراردادها پایه و اساس وام ها و اعتبارات مالی را که در اختیار ایران قرار می گیرد، تشکیل خواهد داد.
    نوواک به تازگی اعلام کرد که امیدوار است در آینده نزدیک برای گفت وگو درباره همکاری های بازرگانی و طرح های مشترک ازجمله در عرصه انرژی به ایران سفر کند.
    وی روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: در دیدار با مقام های ایرانی در خصوص توسعه همکاری های اقتصادی - بازرگانی و مبادلات تجاری و عرصه های مختلف روابط گفت وگو و مذاکره می کنم.
    بر اساس اطلاعات خبرگزاری روسی اینترفاکس، وزیر انرژی روسیه جزییات بیشتری از مذاکرات خود با مقام های ایرانی و این که آیا در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی یا زمینه های دیگر گفت وگو می کند، بیان نکرد.
    وی ادامه داد: نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی امسال در ایران و به احتمال زیاد در تهران برگزار می شود اما هنوز تاریخ آن مشخص نشده است.
    مسکو و تهران از چند ماه پیش برای واگذاری وام پنج میلیارد دلاری به ایران برای اجرای طرح های اقتصادی و صنعتی با مشارکت روسیه مذاکره می کنند و این موضوع در جریان دیدار سه ماه پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به تهران هم مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
    «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هم که به تازگی به مسکو سفر کرده است در جمع خبرنگاران با اشاره به قراردادهای توافق شده میان دو کشور گفت: در زمان حاضر در زمینه های مختلف حدود 40 میلیارد دلار قرارداد همکاری میان مقامات دو کشور پاراف شده که در انتظار تامین اعتبار از سوی طرف روسی است.
    «سرگئی استورچاک» معاون وزیر دارایی روسیه نیز اخیرا بر آمادگی کشورش برای واگذاری وام به ایران تاکید کرد.
    معاون وزیر دارایی روسیه گفت: روسیه از آمادگی کامل برای واگذاری وام به ایران برخوردار است.
    به گزارش خبرگزاری «روس بالت» روسیه، استورچاک در همین حال خاطرنشان کرد: یکی از سه مساله ای که هنوز در مورد واگذاری وام به ایران مورد توافق قرار نداده ایم، تنظیم حقوقی توافق های به دست آمده است و این مساله بحث جداگانه دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی