عصر بازار

نهاوندیان:

درک درستی باید در ایجاد روابط بانکی ایران و اروپا حاصل شود

عصر اعتبار- همایش تجاری و بانکی ایران اروپا در تاریخ روابط ایران و اروپا نقطه عطفی است و می بایست درک درستی از شرایط کنونی به منظور استفاده از ظرفیت های اقتصادی و بانکی توسط طرفین حاصل شود .

درک درستی باید در ایجاد روابط بانکی ایران و اروپا حاصل شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، رییس دفتر رییس جمهوری در دومین روز از دومین همایش روابط تجاری و بانکی ایران اروپا با بیان اینکه تلاش های بانک مرکزی برای پیشبرد دانش مالی در ایران و گسترش روابط مالی و بانکی شایسته تقدیر است گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  در زمینه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ما خواهان همکاری سازنده با کشورها هستیم؛ رویکردی که تاکید می کند ما در تقابل با جهان نیستیم و با هر کشوری که خواهان همکاری باشد  تعامل خواهیم داشت.

    نهاوندیان با تاکید بر اینکه رویکرد دولت، تقویت بنیه های داخلی اقتصادی با حفظ و تقویت رابطه با جهان است افزود: تقویت و توانمندسازی بخش خصوصی نیز مورد توجه دولت تدبیر و امید است، در یک تجربه 30 ساله همه جناح های سیاسی به این نقطه مشترک رسیدند که باید از دولت سالاری فاصله بگیریم؛ دولت تنها در حوزه سیاستگذاری و نظارت ورود پیدا کند و فعالیت  و تصدی بخش های مختلف اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کند؛ بر همین اساس دولت یازدهم در این مسیر مصمم و جدی است و از شرکای خارجی برای همکاری مستقیم با بخش خصوصی دعوت می کند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود به توجه دولت به بهبود کسب و کار  اشاره کرد و گفت: تراکم مقررات و بروکراسی طولانی در فعالیت های اقتصادی ایجاد شده است و عزم جدی دولت بر این است که موانع کسب و کار را مرتفع و تسهیل کند، بر همین مبنا قانون «بهبود مستمر محیط کسب و کار» تصویب شده است.
    نهاوندیان دو اصل «شفافیت» و «رقابت» را در آینده اقتصاد ایران مورد تاکید قرار داد و گفت: فعالیت بخش خصوصی بنا بر تقویت انحصارات و تولید و توزیع رانت نیست بلکه باید رقابت شکل گیرد و وظیفه دولت نیز ایجاد و حراست از فضای رقابت است بر همین اساس همه سیاست های حمایتی دولت نیز در ایجاد رقابتی سالم است.
    وی با بیان اینکه  یکی از شروط گشایش مناسبات اقتصادی با خارج این است که هیچگونه پرداخت غیرشفاف نباید صورت گیرد افزود: اجرای قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی از ابزاری است که مشارکت دو سویه بخش خصوصی ایران را با شرکت های خارجی تسهیل می کند.
    رییس دفتر رییس جمهوری با برشمردن دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی و کنترل تورم گفت: دولت به دستاوردهای عظیمی از جمله کاهش تورم از 40درصد به 12درصد، رشد مثبت اقتصادی  و خروج از رکود نایل آمد. همه این دستاوردها با انسجام و هماهنگی تیم اقتصادی دولت به دست آمده است و امیدواریم این روندها استمرار یابد و به رشد اقتصادی 6 درصدی دست یابیم.
    نهاوندیان اقدامات دولت در حوزه اقتصاد را موجب پیش بینی پذیر شدن فضای اقتصادی خواند و افزود: دستاوردهای دولت در حوزه اقتصاد به معنای این است که اقتصاد ایران قابل پیش بینی است و سرمایه گذاران می توانند بدون تردید به بازار ایران وارد شوند و سرمایه گذاری کنند.
    رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به ثبات بازار ارز علی رغم شوک های نفتی در ماه های اخیر گفت: شوک نفتی در چند ماهه اخیر تاثیرات زیادی بر کشورهای همسایه داشته لیکن ایران با هیچ  مشکلی مواجه نشده است .
    نهاوندیان با تاکید بر اینکه زمان برای اقدام فرا رسیده است و با حضور سرمایه گذاران در ایران ، نگرانی ها کمتر و امنیت و رشد بیشتر می شود ، تصریح کرد: آنچه مسیر حرکت را تعیین می کند ، خدمات و تسهیلات بانکی است و طبعا در ایران طرف تجاری ای که با پیشنهاد تامین مالی پیش آید در اولویت است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی