عصر بازار

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا یکی از ضرورت های پسابرجام

عصر اعتبار- یکی از ضرورت های دوران پس از برجام برگزاری همایش هایی نظیر همایش تجاری و بانکی ایران اروپا است تا زمینه برای تفاهم با شرکای خارجی فراهم شود چون قطعا بدون چنین رایزنی هایی تمام تلاش ها برای اجرای برجام و لغو تحریم ها ابترمی ماند.

همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا یکی از ضرورت های پسابرجام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی ، ستاد خبری همایش غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در حاشیه  دومین همایش تجاری و بانکی ایران اروپا تاکید کرد: برای برقراری روابط در سطح بین المللی راهکارها و تدابیر مختلفی وجود دارد اما یکی از فوری ترین راه ها برپایی همایش ها و کنفرانس هایی از این دست با سرمایه گذاران و تصمیم گیران بالقوه است تا زمینه حضور آن ها در ایران فراهم شود.
    او در خصوص مشکلات بعد از برجام و تعلل شرکای تجاری برای سرمایه گذاری در ایران هم تصریح کرد: چنین نگرانی ها و تعلل هایی بعد از یک وقفه طولانی در ارتباطات دوطرفه ، کاملا طبیعی است و حل و فصل چنین مشکلاتی قطعا به زمان نیاز دارد به عبارت دیگر برای آب شدن یخ بی اعتمادی و نگرانی ها نباید عجله کرد هرچند که با اقدامات اخیر، ایجاد تفاهمات و  فروریختن دیوار بی اعتمادی با سرعتی به مراتب بیشتر از آن چه که پیش بینی می شد در حال انجام است.

    سلامی در ادامه با اشاره به تحولاتی که اقتصاد ایران نیازمند به اجرای آن ها است افزود: متاسفانه در سال های اخیر فعالیت قابل ملاحظه ای در زمینه شفافیت و کاهش ریسک های سرمایه گذاری در ایران انجام نداده ایم .

    به گفته او، به طور کلی قوانین متعددی ناظر بر همه ارکان اقتصادی ایران است و تعدد همین قوانین به یکی از مشکلات در این زمینه تبدیل شده است به همین دلیل ضروری است بررسی و بازسازی ساختار و مقررات صورت گیرد.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی خوشبختانه برای دستیابی به این هدف بسترهای لازم را در اختیار داریم البته گاهی تصمیمات ناگهانی که عواقب مخربی برسر راه جذب سرمایه های خارجی به شمار می آیند ، به مانعی در مسیر توسعه تبدیل می شوند.

    او تاکید کرد: در چنین شرایطی باید کارگروهی  بسیار خبره ای انتخاب شود تا قوانین موجود را مورد تجزیه و تحلیل و بازنگری قرار دهد و در نهایت لایحه ای به مجلس تقدیم کند تا با همین یک قانون تمام ضعف های فعلی پوشش داده شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو