عصر بازار

پرداخت وام به سرمایه گذاران افغانستان با سرمایه ایران

عصر اعتبار- یک بانک که با سرمایه بانک های ایرانی از ۱۰ سال قبل در افغانستان فعالیت می کند ؛ اعلام کرد که به سرمایه گذاران افغان برای راه اندازی واحدهای تولیدی وام پرداخت می کند.

پرداخت وام به سرمایه گذاران افغانستان با سرمایه ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، «داود مهدیان» مدیر عامل «آرین بانک» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در کابل درخصوص سقف وام پرداختی گفت : وام های فوق سقف پرداختی ندارد و چنانچه ارزیابی ها نشان دهد که سرمایه گذاران توان بازپرداخت اقساط وام را دارند، به آنان خدمات وام ارایه می شود.
    'آرین بانک' حدود 10 سال پیش با سرمایه بانک های ملی و صادرات ایران به نام یک بانک «افغانستانی» فعالیت خود را شروع کرده و اینک دارای دو شعبه در شهرهای کابل و هرات و یک دفتر نمایندگی در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کابل است.
    هدف از تاسیس این بانک حضور فعال ایران در توسعه اقتصادی و تجاری افغانستان است.
    مدیرعامل آرین بانک گفت که علاوه بر پرداخت وام به صاحبان واحدهای تولیدی، به شرکت های ساخت و ساز مسکن نیز این بانک وام های کلان پرداخت می کند و تا کنون وام های متعددی را به سرمایه گذاران افغان در بخش های مختلف اقتصادی از جمله بخش های تولیدی، بازرگانی و ساخت و ساز، پرداخت کرده است.
    وی درباره پرداخت وام به سرمایه گذاران ایرانی نیز گفت که آن دسته از سرمایه گذاران ایرانی که دارای ثبت شرکت در افغانستان باشند و یا آن دسته از شرکت هایی که در واردات کالا از ایران به افغانستان فعال هستند، مشمول دریافت وام خواهند شد.
    مهدیان در عین حال یکی از مشکلات پرداخت وام ها به شرکت ها و واحدهای تولیدی افغانستان را ضعف ضمانت های اجرایی بازپرداخت آن دانست و گفت که علاوه بر کاستی های این کشور در بخش زیربنایی برای راه اندازی واحدهای تولیدی، افغانستان با مشکل زیرساخت حقوقی نیز مواجه است.
    وی در توضیح این موضوع افزود که قوانین افغانستان در زمینه بانکداری در برخی زمینه ها دارای خلاء و نقصان است و در برخی زمینه ها قابلیت اجرایی ندارد و وی در نشست های خود با رئیس کل بانک مرکزی افغانستان، این موضوع را با مسئولان بانیکی درمیان گذاشته تا برخی نارسایی های حقوقی در زمینه بازپرداخت وام ها برطرف شود.
    مدیر عامل آرین بانک گفت که در گذشته نیز این بانک به سوئیفت متصل بوده و در حال حاضر با برداشته شدن تحریم ها، آمادگی کامل دارد که به شرکت های وارد کننده ایرانی نیز وام پرداخت کند و سرمایه در گردش لازم را نیز برای واردات کالاها و محصولات واردکنندگان در اختیار آنان قرار دهد.
    مهدیان افزود: این بانک در عرصه تجارت بین الملل نیز این آمادگی را دارد که بتواند در بخش های ارسال اسنادهای بانکی، ضمانت نامه های بانکی و بخش نقل و انتقال، خدمات مناسبی را در تسهیل و تسریع تجارت بین ایران و افغانستان برای تاجران افغان ارائه کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو