عصر بازار

پیشنهاد وزیر اقتصاد برای راه اندازی خانه سرمایه گذاری در کشور

عصر اعتبار- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی وفنی ایران باتاکید برضرورت حرکت کشور به سمت سرمایه گذاری، پیشنهاد کرد، خانه سرمایه گذاری در کشور راه اندازی شود.

پیشنهاد وزیر اقتصاد برای راه اندازی خانه سرمایه گذاری در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، محمد خزایی روز یکشنبه در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان سمنان در تالار اجتماعات استانداری افزود: اکنون کشور باید به سمت سرمایه گذاری حرکت کند و حتی خود سرمایه گذاران نیز خانه سرمایه گذار بدون پسوند خارجی در کشور ایجاد کنند.
    وی اظهارداشت: خانه سرمایه گذاری باید به عنوان یک تشکیلات منسجم از حقوق سرمایه گذار دفاع کند چرا که سرمایه گذاری در کشور یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است، الزام برای کشور و الزام برای مقابله با تحریمهاست.
    وی خاطرنشان کرد: امروز دنیای اقتصاد و سیاست را نهادهای سرمایه گذاری اداره می کنند و نگاه های سرمایه گذاری باید فراتر از وضعیت کنونی باشد.
    خزایی برگزاری این همایش با نگاه به سرمایه گذاران داخلی را کاری ارزشمند دانست و یادآور شد: توجه به سرمایه گذاری داخلی اولویت اول کشور است اگر به سرمایه گذاران داخلی توجه نشود، سرمایه گذاران خارجی هم رغبتی برای حضور در کشور نخواهند داشت.
    وی بحث امنیت و آرامش برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی را خیلی مهم دانست و تصریح کرد: سرمایه گذاران به امنیت و آرامش دربحث اجتماعی و فرهنگی و ثبات در مقررات و قوانین نیاز دارند.
    وی گفت : یکی از مسئولیت های دستگاه های اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی این است سرمایه گذاری که قوانین و مقررات را رعایت می کند برای او امنیت و آرامش فراهم کنند.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی در کشور، سازمانی به نام سرمایه گذاری وجود دارد که آنها را حمایت کند ولی در حوزه سرمایه گذاری داخلی هیچ دستگاهی به عنوان نهاد متولی وجود ندارد.
    وی تاکید کرد : اول باید برای سرمایه گذار داخلی فرش قرمز پهن کنیم که سمنان اولین استانی است که این مهم را در عرصه عمل محقق کرده است و این نشان از عزم و اداره جدی مسئولان استان دارد.
    خزایی با تاکید بر این که باید کشور را بسازیم، گفت : در روند سرمایه گذاری و فرایند آنان باید صبور و بردبار باشیم.
    وی بیان داشت : ملت ایران که دنیا را تکان داد و پنج عضو دایمی شورای امنیت را به پای میز مذکره آورد چرا باید در حوزه اقتصاد بلنگد، حوزه اقتصادی ما نیازمند دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای است.
    وی تاکید کرد: اگر بخش خصوصی از سوی دولت حمایت نشوند برایندها نشان می دهد که در هیچ جای دنیا، دولتمردان اقتصادگردانان خوبی نیستند.
    وی تصریح کرد: درایت و حمایت رهبری و تلاش تیم مذاکراه کننده و همه دستگاه ها و صبر و استقامت مردم باعث شد که فضای جدید در کشور حاکم شود و سرمایه گذاران داخلی باید بدانند توسعه کشور نیازمند جهاد بزرگ است که با همدلی و هماهنگی به سمت توسعه بیشتر پیش برویم.
    خزایی با تاکید بر ضرورت توجه سرمایه گذار به بازارهای منطقه افزود: سرمایه گذار از بازارهای منطقه غفلت نکنند و چون افزایش صادرات یکی از فواید سرمایه گذاری است که سرمایه گذار باید به این مهم توجه کند.
    این همایش در قالب چهار بخش تخصصی شامل صنعت و معدن، کشاورزی ، میراث فرهنگی ، گردشکری و صنایع دستی و زیرساخت خدمات شهری و انرژی برگزار شد.
    در این همایش دستکم 300 سرمایه گذار، کارشناسان ، مسئولان و مدیران کل ادارات استان سمنان شرکت دارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی