عصر بازار

قائم مقام بانک مرکزی خبر داد

رتبه‌بندی بانک‌ها تا سال ۹۵ نهایی و اعلام می‌شود

عصر اعتبار- قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه رتبه‌بندی بانک‌ها به طور جدی در دستور کار بانک مرکزی است، گفت: تلاش می‌کنیم سال آینده رتبه‌بندی بانک‌ها نهایی و به عموم مردم اعلام شود.

رتبه‌بندی بانک‌ها تا سال ۹۵ نهایی و اعلام می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اکبر کمیجانی در خصوص صحبت رئیس کل بانک مرکزی درباره نرخ شکنی سه بانک بد در بازار پول، اظهارداشت: از بانک بد تفسیر منفی نشود چون این ارزیابی عملیات این سه بانک در حوزه بازار بین بانکی بود.

    وی افزود: در ماه‌های اخیر موفقیت‌های بسیار بزرگی در بازار بین بانکی داشتیم و این بازار توانسته نیازهای کوتاه مدت بانک‌ها به نقدینگی را تامین کند و همین مساله موجب بهبود نقدینگی بانک‌ها شده است.

    قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد: برخی بانک‌ها به دلیل نیاز آنی به نقدینگی گاهی وارد رقابت‌های ناسالم می‌شوند و نرخ‌های حدود 0.5 درصد بالاتر از نرخ بازار تامین نقدینگی می‌کنند.

    وی ادامه داد: این بانک‌ها به عنوان بانک‌هایی بدی که نرخ‌های سودشان در بازار بین بانکی متناسب با متوسط نرخ سود در این بازار نیست، دریافت می‌کنند. استفاده از لفظ بانک بد به معنای طبقه‌بندی و رتبه‌بندی بانک‌ها نیست.

    کمیجانی در پاسخ به این سوال که برنامه بانک مرکزی برای رتبه بندی بانک‌ها به کجا رسید، گفت: به طور جدی این موضوع را در دستور کار داریم و امیدواریم در آینده نزدیک به اصول و محورهایی برسیم تا از منظر جایگاه و درجه بانک‌ها بتوانیم رتبه‌بندی بانک‌ها مشخص شود.

    قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه اطلاع به عموم داده می‌شود که هر بانک از چه توانمندی برخوردار و چه خدماتی را ارائه می‌دهد، افزود: با این کسب آگاهی، مشتریان متوجه می‌شوند که بانک تا چه حد به تعهدات در قبال تسهیلات اعطایی و ارائه خدمات به سپرده‌گذاران پایبند است.

    وی تاکید کرد: بنابراین به دنبال رسیدن به یک سلسله اصول نظارتی، بانکداری و مدیریت نقدینگی هستیم و امیدواریم در قالب یک مجموعه تدوین و اعلام شود.

    کمیجانی در پاسخ به این سوال که آیا در سال آینده رتبه بندی بانک‌ها نهایی خواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم سال آینده رتبه بندی بانک‌ها نهایی و به عموم مردم اعلام شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو