عصر بازار

رکود ۱۰۰ درصدی آمریکا در راه است

عصر اعتبار- جیم راجر رئیس‌کل موسسه راجرز با قاطعیت اظهار کرده است که اقتصاد ایالات متحده امریکا در ۱۲ ماه آینده وارد رکود بزرگی خواهد شد.

رکود ۱۰۰ درصدی آمریکا در راه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ این سرمایه‌گذار بزرگ و معروف جهان در مصاحبه‌ای که با تلویزیون بلومبرگ داشت با اطمینان 10درصدی اعلام کرد که تا یک سال دیگر اقتصاد ایالات متحده امریکا وارد بحران رکود خواهد شد. راجرز همچنین ادعا کرده است که وضعیت فعلی ممکن است تنها یک حباب باشد و آن را اینگونه تشریح می‌کند: «فرض کنید همه سرمایه‌گذاران در همه جای دنیا با مشکل مواجه شده‌اند و سعی دارند پول خود را به دلار تبدیل کنند؛ این مسئله به خوبی نشان می‌دهد این یک حباب خواهد بود.»
    او گفته است: «اکنون هفت هشت سال از بحران بزرگ اقتصادی در امریکا می‌گذرد و ما هنوز به هر شکلی این شرایط را داشته‌ایم. بدهی همچنان خود را می‌کشد و ادامه می‌دهد.»
    اکثر کارشناسان اقتصادی وال‌استریت شانس وقوع رکود اقتصادی در امریکا را در این دوره بسیار پایین می‌دانند و نهایتاً تا 33 درصد احتمال می‌دهند. راجرز معتقد است که هر چند در حال حاضر شرایط در امریکا به نظر خوب می‌آید اما کاهش رشد اقتصادی در چین و ژاپن و همچنین مشکلات اقتصادی حوزه یورو باعث ایجاد مزاحمت برای اقتصاد امریکا خواهد شد.
    از نظر او اگر سرمایه‌گذاران به درستی به اطلاعات دقت و توجه داشته باشند می‌توانند دریابند که علائم بسیاری برای وقوع رکود اقتصادی در امریکا وجود دارد. او معتقد است که وضعیت پرداخت مالیات یکی از مهم‌ترین مواردی است که به خوبی نشان می‌دهد اوضاع در این کشور اصلاً خوب نیست. او تأکید کرده است که نباید به آمار دولتی توجه کرد بلکه باید به آمار حقیقی توجه داشت.
    راجرز همچنین ادعا کرده است که وضعیت فعلی ممکن است تنها یک حباب باشد و آن را اینگونه تشریح می‌کند: «فرض کنید همه سرمایه‌گذاران در همه جای دنیا با مشکل مواجه شده‌اند و سعی دارند پول خود را به دلار تبدیل کنند؛ این مسئله به خوبی نشان می‌دهد این یک حباب خواهد بود.»
    او همچنین یادآور شده است که پیش از این نیز قدرت گرفتن دلار امریکا تأثیری منفی روی کالاها داشته است. به این ترتیب شرایط فعلی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو