عصر بازار

جزئیات وام جدید مسکن + اقساط

عصر اعتبار- اگر قصد خرید خانه در سال آینده را دارید؛ ۴ راه پیش روی شما قرار دارد. سپرده‌گذاری کردن نزد بانک مسکن، خرید اوراق تسهیلات مسکن از فرابورس، استفاده از وام ترکیبی سپرده‌گذاری و خرید اوراق و البته خرید مسکن در بافت‌های فرسوده بدون هیچ شرط خاصی. اما چگونه می‌توان از وام‌های جدید بانک مسکن استفاده کرد و مهم‌تر اینکه چه میزان قسط باید داد، مهمترین سوال خبرنگاران از محمد هاشم بت‌شکن، مدیرعامل بانک دولتی مسکن بود که او ریز حساب و کتاب و اقساط وام مسکن را اعلام کرد. به گفته او، هدف از افزایش وام مسکن، اقشار متوسط جامعه به ویژه در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ است و دولت برای اقشار ضعیف هم برنامه‌هایی دارد.

جزئیات وام جدید مسکن + اقساط
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تابناک، مدیرعامل بانک مسکن امروز خوشحال از تصویب پیشنهادهای این بانک در آخرین نشست شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، با خبرنگاران به گفتگو نشست و اعلام کرد: از صبح فردا، امکان افتتاح حساب وجود دارد و هر کدام از زوجین بدون خانه که قصد دارند یک سال دیگر 160 میلیون وام خرید خانه در تهران بگیرند باید حساب جداگانه‌ای باز کنند و هر کدام هم البته 40 میلیون تومان همراه خود داشته باشند تا پس از طی دو دوره شش‌ماهه، نوبت دریافت وام آنها فرابرسد.

    به گفته بت‌شکن، تهرانیهای خانه‌اولی در ازای دریافت تسهیلات 160 میلیون تومانی ( یک میلیارد و 600 میلیون ریال) مدت 12 سال در دوره بازپرداخت، ماهانه باید یک میلیون و 900 هزار تومان ( 19 میلیون ریال ) قسط پرداخت کنند. وی افزود: زوجین جوان که هر دو شاغل باشند و البته درآمدی مستقل هم داشته باشن تا بتوانند به میزان یک میلیارد و 600 میلیون ریال از تسهیلات بانک مسکن استفاده کنند و با احتساب تسهیلات یکصد میلیون ریالی جعاله و سپرده زوجین در بانک مسکن ، می‌توانند 250 میلیون تومان ( دو میلیارد و 500 میلیون ریال ) برای خرید مسکن آماده کنند.

    وی اظهار داشت: زوج هایی که در شهر تهران از تسهیلات یک میلیارد و 600 میلیون ریالی بانک مسکن استفاده می کنند، باید حداقل 18 سال سن داشته باشند و از تسهیلات این بانک یا سایر بانک ها استفاده نکرده باشند و هر یک نیز درآمد مستقلی داشته باشند.

    راهنمای وام مسکن بدون سپرده

    مدیرعامل بانک مسکن طرح دیگر بانک مسکن را برای دریافت وام مسکن بدون سپرده، خرید اوراق تسهیلات مسکن از فرابورس اعلام کرد که نرخ سود آن 17.5 درصد خواهد بود. وی اظهار داشت: استفاده از اوراق مسکن بدون سپرده گذاری در شعب برای متقاضیان خرید مسکن در دستور کار خود قرار گرفته و اکنون این بانک با استفاده از این اوراق تسهیلات یک میلیارد ریالی در شهر تهران، شهرهای بالای 200 هزار نفر 800 میلیون ریال و سایر شهرهای کشور 600 میلیون ریال را در برنامه کاری خود قرار داده که متقاضیان می توانند 100 میلیون ریال نیز از تسهیلات جعاله بانک مسکن استفاده کنند و سود تسهیلات آن نیز از 18.5 به 17.5 درصد کاهش یافته است.

    بت شکن پیرامون حساب پس انداز مسکن جوانان نیز گفت: افرادی که در بین سال های 81- 1379 این حساب ها را باز کرده اند، برابر با 100 درصد سپرده فعلی خود را می توانند تسهیلات از بانک مسکن دریافت نمایند.

    وی سقف تسهیلات حساب مسکن جوانان را 600 میلیون ریال در تهران، 500 میلیون ریال در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و 400 میلیون ریال در سایر شهرها اعلام کرد و گفت : نرخ سود تسهیلات پس‌انداز جوانان از 14 به 13 درصد کاهش پیدا کرده و این کمترین سود تسهیلات در نظام بانکی کشور است. وی موضوع ضرورت نوسازی بافت های فرسوده شهری را خاطرنشان کرد و افزود: بانک مسکن برای نوسازی بافت های فرسوده شهری در تهران پرداخت 160 میلیون تومان را برای احداث واحدهای مسکونی در نظر گرفته و این مبلغ در شهرهای بالای 200 هزار نفر معادل 120 میلیون تومان و در سایر شهرها 80 میلیون تومان است.

    دفاع از اقساط وام‌های جدید

    مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید پرداخت اقساط یک میلیون و 900 هزار تومان برای زوجین بالا باشد، گفت: هزینه اجاره یک مترمربع در شهر تهران 22 هزار تومان است، پس هزینه اجاره 100 متر آپارتمان در تهران 2 میلیون و 200 هزار تومان می‌شود، بانک مسکن شرایطی را فراهم کرده که زوجین با هزینه‌ای که بابت اصل و سود قسط در 12 سال پرداخت می‌کنند بتواند صاحب مسکن شود. بت‌شکن با اشاره به اینکه زوجین می‌توانند و مختار هستند این تسهیلات را دریافت نکنند،گفت: هر زوجی تسهیلات دریافت کنند در طول سال‌های آینده ارزش ملک آنها افزایش می‌یابد. چراکه متوسط نرخ رشد مسکن در طول 20 سال گذشته سالانه 24 درصد بوده است. وی تصریح کرد: آیا نرخ سود کمتری از 13 درصد در کشور برای تسهیلات بانکی سراغ دارید؟

    مدیرعامل بانک مسکن تأکید کرد: افزایش سقف تسهیلات نشان داده است هیچ جهشی برای افزایش قیمت مسکن ایجاد نکرده است، چراکه بانک مسکن به منابع پرقدرت بانک مرکزی دست نزده است و با منابع مردم تسهیلات پرداخت کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو