عصر بازار

هزینه عمل پیوند ریه در ایران و آمریکا

عصر اعتبار- هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران برای انجام هر مورد عمل پیوند یک ریه مبلغ ۵۰ میلیون و پیوند دو ریه مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال مساعدت اختصاص داده است.

هزینه عمل پیوند ریه در ایران و آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر،  نخستین پیوند ریه در جهان در تاریخ 11 ژوئن 1963 توسط دکتر جیمز هاردی در مرکز پزشکی دانشگاه می­ سی­ سی پی به انجام رسید، ولی بیمار 18 روز بعد بر اثر نارسایی کلیه فوت کرد.

    به دلیل بروز عوارض متعدد بعد از انجام پیوند ریه، انجام این پیوند تا اواخر دهه 70 میلادی، با موفقیت چندانی همراه نبود. در دهه 80 میلادی با معرفی داروهای جدید و تکنیک های جراحی نوین، همچنین بهبود روش های تهیه عضو و نیز تدوین استراتژی های یافتن بیمار مناسب، روند انجام اعمال پیوند ریه در سراسر جهان با افزایش چشمگیری مواجه شد؛ به گونه ای که از سال 1990 تاکنون بیش از 7000 موردپیوند ریه در سراسر جهان انجام شده است.

    نخستین عمل پیوند ریه در ایران نیز در سال 1379 در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انجام شده و از آن زمان تا پایان 6 ماهه نخست سال 1394، تعداد 110 مورد عمل پیوند ریه در 2 مرکز پیوند ریه کشور انجام شده که هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، به ازای انجام هر مورد پیوند یک ریه، مبلغ 50 میلیون ریال و به ازای انجام هر مورد پیوند دو ریه، مبلغ 100 میلیون ریال از هزینه های هتلینگ بیمارستانی بیماران را تقبل نموده و به ازای هر سه مورد پیوند، 100 میلیون ریال مساعدت تجهیزاتی در اختیار مراکز قرار می دهد.

    در حال حاضر پیوند ریه در کشور در دو مرکز بیمارستان مسیح دانشوری و بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انجام می شود.

    مرکز پیوند ریه بیمارستان مسیح دانشوری از سال 1379 زیر نظر شورای عالی پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی شده است و از آن سال تا پایان 6 ماهه نخست سال 1394، 87  بیمار در این بیمارستان تحت عمل پیوند ریه قرار گرفته اند که از بین اعمال انجام شده، بیشترین موارد مربوط به فیبروز ایدیوپاتیک ریه، برونشکتازی و COPD بوده است.

    همچنین انجام عمل پیوند ریه در بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) از سال 1379 آغاز شده و از آن سال تا کنون تعداد 23 بیمار در این مرکز مورد عمل پیوند ریه قرار گرفته اند.

    بر اساس همین گزارش، هزینه انجام پیوند یک ریه در ایالات متحده امریکا، بالغ بر 561 هزار و 200 دلار و هزینه انجام پیوند دو ریه معادل 797 هزار و 300 دلار تخمین زده می شود. حال آنکه این عمل در داخل کشور با هزینه ای به مراتب کمتر در حال انجام است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی