عصر بازار

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد

گشایش ۷۴۰ ال‌سی طی دو هفته گذشته

سوئیفت به تدریج در حال برقراری است

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که سوئیفت به تدریج در حال برقراری است، گفت: طی هفته گذشته ۷۴۰ ال‌سی گشایش شده است.

گشایش ۷۴۰ ال‌سی طی دو هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت بنگاهداری بانک‌ها گفت: بانک‌ها می‌توانند پایه مشخصی از سرمایه را داشته باشند و بالاتر از آن خلاف است. پیش‌بینی شده 3 ساله وضعیت بنگاهداری بانک‌ها به سطح هدف‌گذاری برسد، اکنون محدودیت واگذاری که وجود داشت برداشته شده است و خوش‌بختانه این کار انجام می‌شود.

    وی در مورد اینکه چرا بانک‌های اروپایی برای برقراری ارتباط با ایران کند عمل می‌کنند، عنوان داشت: به نظرم  این موضوع طبیعی است چون شبکه کارگزاری گسترده قبل از تحریم داشتیم که پس از تحریم مجدداً در حال باز شدن است و طبیعی بوده در شروع کار با ایران سؤالات و ابهاماتی دارند، اما وقتی توضیح داده می‌شود، رفع نگرانی شده است.

    سیف ادامه داد: زمان‌بندی خاصی ندارد و در یک مدت طولانی به یک شبکه کارگزاری وسیع رسیدیم که اکنون شروع شده و زمان خاصی ندارد کی به آن می‌رسیم، آنچه مسلم است در حال حاضر روابط کارگزاری بانک‌های ایرانی در حال بسط پیدا کردن است.

    وی ادامه داد: در سفر به ایتالیا یکسری از بانک‌های آنها آمدند و قبول کردند که این روابط برقرار شود و در سمینار اخیر نیز همایشی برای این موضوع انجام شد و گزارشی داشتیم که تاکنون 244 رابطه کارگزاری برای بانک‌های ایرانی برقرار شده است.

    رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که درخواستی از سوی اروپایی‌ها برای ایجاد شعب بانک‌های آنها داشته‌اید، گفت: بله، تقاضا برای ایجاد شعبه و دفتر نمایندگی وجود داشته که در حال بررسی است.

    به گفته سیف،‌ وقتی بانک‌های بزرگ اروپایی ابهاماتی برای برقراری ارتباط دارند که باید شفاف‌سازی شود که به نظر بسیار اشتیاق دارند اما در حال بررسی هستند و مورد به مورد مشکل سوئیفت حل می‌شود.

    وی در پاسخ به این سؤال که برخی فعالان اقتصادی عنوان می‌کنند، هنوز مشکل ارتباط با سوئیفت حل نشده است، عنوان کرد: کلیه بانک‌های ما در حال حاضر به سامانه پیام‌رسان سوئیفت مجهز هستند و هنوز روابط گسترده کارگزاری قبل از تحریم متصل نشده، اما به تدریج ال‌سی به اروپا و آسیا برقرار می‌شود.

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد 740 ال‌سی ظرف دو هفته گذشته باز شده است این فضا نیاز به زمان برای توجیه شدن دارد، زیرا در دوره گذشته جریمه سنگین داده است و هر موردی که وجود داشته با مراجعه به اوفکت حل شده و پشتیبانی صورت می‌گیرد.

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از رسانه‌ها خواهش دارم به تک‌تک بانک‌ها برای پیگیری این موضوع مراجعه کنند، عنوان کرد:‌ با مسئول سوئیفت هر بانک صحبت کنید، تا مشخص شود، هر روز چه میزان سوئیفت برقرار شده است.

    سیف افزود: تا چه زمانی می‌خواهید تردید در مورد سوئیفت وجود داشته باشد و برای اطلاع‌رسانی مردم شفاف‌سازی از سوی بانک‌ها باید صورت بگیرد. برای مثال بانک ملی، سامان، اقتصاد نوین را می‌توانید مراجعه و مراحل سوئیفت را بپرسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو