عصر بازار

عضو شورای عالی نظام پزشکی خبر داد

خروج جامعه پزشکی از شمول تنظیم دفاتر مالیاتی

عصر اعتبار- عضو شورای عالی نظام پزشکی از خروج جامعه پزشکی از شمول تنظیم دفتر مالیاتی خبر داد و گفت: طی بخشنامه‌ای که از سوی سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده، قرار است برخی مشاغل تا سقف معینی از درآمد، که در آن بخشنامه معین شده است، از شمول تنظیم دفتر مالیاتی خارج شوند.

خروج جامعه پزشکی از شمول تنظیم دفاتر مالیاتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا ، دکتر داریوش طاهرخانی از خروج جامعه پزشکی از شمول تنظیم دفتر مالیاتی خبر داد و گفت: یکی از مشکلاتی که طی سال‌های اخیر جامعه پزشکی در حوزه مالیاتی با آن مواجه بودند، تنظیم دفاتر مالیاتی بوده است.

    وی افزود: بر این اساس پزشکان مجبور بودند همه ساله بعد از تهیه دفتر مربوطه، این دفتر را به ادارات مالیاتی برده در آنجا مهر‌وموم کنند، عملیات مالی سالانه خود را در آن ثبت کنند و در پایان سال مالیاتی، دفتر را به ادارات مالیاتی ارائه دهند. حال از آنجایی که پزشکان دانش‌آموخته علم پزشکی هستند و در سال‌های تحصیل خود، آموزشی در زمینه حساب‌داری ندیده‌اند، قطعا یکی از چالش‌هایشان تنظیم همین دفاتر بود. به علاوه اینکه افرادی که دفاتر را تهیه نمی‌کردند یا در حین تنظیم آن دچار مشکل می‌شدند، جرایمی برایشان در نظر گرفته می‌شد.

    طاهرخانی با بیان اینکه متاسفانه سازمان نظام پزشکی هم طی سال‌های گذشته نتوانست اقدام موثری را در این زمینه انجام دهد، ادامه داد: خوشبختانه روز گذشته با بخشنامه‌ای که سازمان امور مالیاتی به ادارات کل تابعه خود ابلاغ کرده است، قرار شده که برخی مشاغل تا سقف معینی از درآمد که در آن بخشنامه معین شده است، از شمول تنظیم دفتر مالیاتی خارج شوند. بنابراین با این بخشنامه از امسال جامعه پزشکی نیز نیاز به تنظیم دفتر مالیاتی نخواهند داشت. بنابراین از آنجایی که درآمد پزشکان نیز کمتر از سقف تعیین شده است، نیاز به تنظیم دفتر مالیاتی نخواهند داشت.

    وی افزود: بنابراین درآمد جامعه پزشکی نیز ذیل رقم تعیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد و به این ترتیب با این بخشنامه چالش جامعه پزشکی مرتفع می‌شود. بر این اساس لازم است که همکاران ما امسال هم به دفاتر مالیاتی در شهرهای خود مراجعه کنند و با ممیزینی که مالیات جامعه پزشکی را در شهرهای مختلف محاسبه می‌کنند، در زمینه این بخشنامه از مشمولیت خود مطمئن شوند تا در سال آینده دچار مشکل نشوند.

    طاهرخانی با بیان اینکه این بخشنامه در روز گذشته به همه ادارات کل و ادارات زیرمجموعه سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده است، افزود: بنابراین ادارات بر اساس این دستورالعمل در حال کار هستند. روز گذشته همکارانی که به ادارات مالیاتی مراجعه کردند، مشمول این بخشنامه شدند و دفاتر آنها مهر و موم نشده و به آنها اعلام شده که از شمول این موضوع خارج شدند. این بخشنامه از روز گذشته اجرا شده است.

    عضو شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد که پزشکان حتما به ادارات مالیاتی شهرهای خودشان مراجعه کنند و از اینکه مشمول این بخشنامه می‌شوند، اطمینان یابند. البته این بخشنامه مختص جامعه پزشکی نیست، اما چون درآمد همکاران ما کمتر از رقم درآمدی تعیین شده در آن بخشنامه است، بنابراین از تسهیلات آن برخوردار می‌شوند و نیازی به تنظیم دفاتر حسابداری ومالیاتی نخواهند بود.

    طاهرخانی همچنین گفت: البته همکاران پزشک باید دقت داشته باشند؛ این موضوع نافی ارائه اظهارنامه مالیاتی نیست و حتما در وقت مقرر نسبت به ارائه اظهارنامه‌هایشان اقدام کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی