عصر بازار

مدیرکل دفتر برنامه‌ ریزی و اقتصاد مسکن:

امکان ارائه تسهیلات صندوق پس انداز یکم به سازندگان

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه شهرسازی با بیان اینکه سیاست دولت حمایت همزمان هم از طرف عرضه و هم از طرف تقاضا است، گفت: تسهیلات خرید مسکن صندوق پس انداز یکم شامل سازندگان و طرف عرضه هم می شود.

امکان ارائه تسهیلات صندوق پس انداز یکم به سازندگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی چگنی با تاکید بر اینکه سازندگان هم می توانند به بانک مسکن مراجعه و از تسهیلات صندوق پس انداز یکم استفاده کنند، اظهار داشت:  این وام تنها مختص زوج های خانه اولی نیست و همین مبلغ به طرف عرضه و سازندگان هم داده می شود.

    وی افزود: ما به دنبال حمایت و تقویت قدرت مالی هر دو طرف عرضه و تقاضا هستیم و طبق مصوبه شورای پول و اعتبار سازندگان می توانند برای ساخت مسکن همین وام را دریافت کنند و این مصوبه به تمام شعب بانک مسکن ابلاغ شده است.

    مدیرکل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه زوجین هم به زودی می توانند همزمان با استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز یکم از تسهیلات اوراق ممتاز استفاده کنند، ادامه داد: کسی که در حساب ممتازه سپرده گذاری کند، هم از سود پول خود می تواند استفاده کند و هم به فرد امتیاز تعلق می گیرد و می تواند از همان امتیاز سپرده خود بهره ببرد. بنابراین یکی از زوج ها می توانند در صندوق پس انداز یکم سپرده گذاری و دیگری در حساب ممتاز سپرده گذاری کنند و در صورت سپرده گذاری در این حساب دیگر نیازی به خرید اوراق نیست.

    چگنی گفت: اما در مواقع ضروری که افراد برای خرید ملک زمان کمتری را در اختیار دارند اقدام به خرید اوراق می کنند البته  اینکه زوجین هم بتوانند همزمان در صندوق پس انداز یکم و در سپرده اوراق ممتاز سپرده گذاری کنند در حد پیشنهاد است و بانک مرکزی این امکان بررسی می کند اما این کار شدنی است .

    وی درباره افزایش نرخ اوراق سپرده ممتاز و غیر اقتصادی شدن این وام با پرداخت 10 میلیون تومان برای خرید اوراق، گفت: در   سپرده ممتاز بحث منابع و مصارف بانکی مطرح است ما هم به دنبال کاهش نرخ اوراق سپرده ممتاز هستیم اما نرخ گذاری براساس عرضه و تقاضا در فرابورس انجام می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو