عصر بازار

شرط طلا برای صعود به ۱۳۰۰ دلار+ نمودار پیش بینی

عصر اعتبار- قیمت طلا در ابتدای معاملات روز دوشنبه به دلیل انتظار خریداران بازار برای تصویب تدابیر تسهیل پولی بیشتر در نشست هفته جاری بانک مرکزی اروپا، تا سطح ۱۲۷۴.۱۰ دلار صعود کرد.

شرط طلا برای صعود به ۱۳۰۰ دلار+ نمودار پیش بینی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»،  اما در ادامه روز به دلیل فشارهای فروشی که از رشد اخیر قیمت به وجود آمد، معاملات را با اندکی کاهش به پایان برد. با اینهمه با حرکت طلا به سطح بالاتر و ثبت بالاترین قیمت 13 ماه گذشته در روز جمعه، بازار این فلز بر مبنای کوتاه مدت همچنان در کنترل خریداران است.
    هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در بازار کامکس آخرین بار 6.70 دلار کاهش یافت و روی 1264 دلار ایستاد. طلا روز جمعه به بالاترین قیمت از فوریه سال 2015 تاکنون صعود کرد و برای کل هفته 4.1 درصد رشد ثبت کرد. بازارهای سهام جهان پس از رشد خوبی که هفته گذشته شاهد بودند، روز دوشنبه به دلیل عقب نشینی تصحیحی عمدتا در سطح پایین‌تری ایستادند. موضوع مورد توجه سرمایه گذاران و معامله گران در هفته جاری نشست روز پنج شنبه بانک مرکزی اروپاست.
    بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بانک مرکزی اروپا برای دادن شوک تازه به اقتصاد در حال نزع اقتصاد منطقه یورو، هفته جاری با منفی کردن بیشتر نرخهای بهره تدابیر محرک مالی بیشتری اعلام خواهد کرد.
    چین هم نشست برنامه ریزی مرکزی خود را در تعطیلات پایان هفته برگزار کرد و مقامات اقتصادی این کشور به تشریح طرحهای رونق رشد اقتصادی پرداختند. مقامات دولتی چین اظهار کرده اند تولید ناخالص داخلی امسال 6.5 تا هفت درصد رشد خواهد کرد. این رقم از نظر استانداردهای جهانی بسیار قوی است اما پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی مورد پیش بینی چین در 25 سال گذشته به شمار می‌رود. در میان سایر بازارهای تاثیرگذار بر طلا، شاخص دلار آمریکا روز دوشنبه ضعیف‌تر شد و قیمت نفت خام هم به بالای 37 دلار در هر بشکه صعود کرد. افزایش قیمت نفت خام کمک کرد سرمایه گذاران علاقه بیشتری به دارایی‌های پرریسک نشان دهد و در نتیجه جذابیت سرمایه گذاری طلا لطمه دید.
    از نقطه نظر تکنیکال بازار طلا روز دوشنبه ابتدا در سطح پایین‌تری گشوده شد اما در سطح 1260 دلار حمایت کافی پیدا کرد تا بهبود پیدا کرده و یک کندل مثبت تشکیل دهد. اگر قیمت بالای همری که در معاملات روز جمعه تشکیل شد شکسته شود و به بالای سطح 1280 دلار صعود کند طلا به صعود به سطوح بالاتر ادامه می‌دهد و به سطح 1300 دلار می‌رسد. تحلیلگران اف ایکس ایمپایر بر این باورند که هر گونه عقب نشینی از صعود بیشتر طلا حمایت خواهد کرد.
    قیمت طلا بر مبنای نمودار روزانه در یک حرکت صعودی دو ماه و نیمه قرار دارد و خریداران بازار از برتری فنی کوتاه مدت برخوردارند. قیمت طلا روز جمعه در بالاترین سطح 13 ماه گذشته بسته شد و شاهد خوش بینی هفتگی بالایی بود. برای خریداران قیمت صعودی بعدی که باید در کوتاه مدت شکسته شود بالای سطح مقاومت فنی قدرتمند 1300 دلار است.
    برای فروشندگان هدف قیمت نزولی کوتاه مدت بعدی که باید شکسته شود پایین سطح حمایتی فنی قدرتمند 1238 دلار است. نخستین مقاومت طلا در سطح 1274.10 دلار و دومین سطح مقاومتی این فلز در 1280 دلار دیده می‌شود. نخستین سطح حمایتی طلا در  1257.40 دلار و سطح حمایتی دوم در 1250 دلار قرار دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی