عصر بازار

نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران:

دولت نیاز باشد لایحه دودوازدهم می‌دهد

عصر اعتبار- سخنگوی دولت گفت: امیدواریم مجلس در وقت لازم بودجه را به دولت بدهد، حتی اگر هفته سوم فروردین هم بودجه را به دولت بدهد، خوب است.

دولت نیاز باشد لایحه دودوازدهم می‌دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، با اشاره به سفر هیئت دولت به استان یزد، اظهار داشت: استقبال مردم از سفر رئیس‌جمهور به یزد بی‌نظیر بوده و شور عجیبی را در خدمتگزاران دولت به وجود آورد. پس از رخداد و حماسه باشکوه 7 اسفند باید سفر رئیس‌جمهور  به یزد و آن استقبال کم‌نظیر را هم به این حماسه اضافه کرد.

    وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در رد صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر عدم وجود مصوبه در شورای عالی امنیت در ممنوع التصویری رئیس‌جمهور اسبق، تصریح کرد: من هم این مباحث را تعقیب کردم. معتقدم این موضوع، مرجع آن شورای عالی امنیت ملی است و همه کسانی که اظهار نظر می‌کنند در رسانه‌ها یا خودشان یا قوای‌شان در شورای عالی امنیت حضور دارند.

    سخنگوی دولت در همین زمینه گفت: این موضوع می‌تواند در اولین جلسه شورای عالی امنیت ملی بررسی شود، اگر قرار است تصمیم قطعی گرفته شود شورای عالی امنیت ملی مرجع و مصدر این تصمیم خواهد بود.

    نوبخت خاطرنشان کرد: اگر قرار است تصمیم قاطعی گرفته شود دبیر شورا در اولین جلسه این مسئله را در دستور کار قرار می‌دهد.

    وی درباره هجمه‌ها به دولت گفت: هرگونه اتهام ناروا جرم و فساد است. کسی نمی‌تواند خود را در جایگاه شاکی و دادگاه و قاضی قرار دهد، شدنی نیست و دولت این‌گونه مسائل و اتهامات را به قوه قضائیه ارجاع  می‌دهد.

    سخنگوی دولت درباره ارائه بودجه چنددوازدهم به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 26 یا 27 دی‌ماه بودجه را به مجلس دادیم. وقت لازم برای بررسی بودجه در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی چیزی در حدود 30 الی 40 روز است، اما در قانون پیش‌بینی نشده که نمایندگان 3 هفته مجلس را برای انتخابات تعطیل کنند.

    نوبخت خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس در وقت لازم بودجه را به دولت بدهد، حتی اگر هفته سوم فروردین هم بودجه را به دولت بدهد، خوب است.

    وی افزود: ارائه بودجه در 15 آذر به مجلس را این دولت احیا کرد و هیچ‌یک از دولت‌های گذشته در این تاریخ به مجلس ارائه نمی‌داد، اما به مقررات احترام خواهیم گزارد و با برادران‌مان در مجلس به مشکل نخواهیم خورد. کار راحت‌تر را انتخاب نخواهیم کرد و با مجلس در این زمینه صحبت می‌کنیم، اگر نیاز باشد دودوازدهم می‌دهیم.

    سخنگوی دولت تأکید کرد: رشد اقتصادی در سه‌ماهه سوم امسال هشت‌دهم مثبت و برای ٩ماهه اول نیز ٧دهم مثبت بوده و پیش‌بینی می‌کنیم رشد اقتصادی امسال این رشد به مثبت یک درصد برسد.

    این خبر در حال تکمیل است... .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی