عصر بازار

کلاهبرداری ۸۰ میلیاردی اعدامی‌ها از داخل زندان

عصر اعتبار- وی با بیان اینکه اعضای این باند اقدام به کلاهبرداری ۸۰ میلیارد تومانی از ۱۱ هزار نفر کرده بودند، گفت: البته پیش‌بینی می‌شود که تعداد شاکیان به ۱۴ هزار نفر افزایش یابد.

کلاهبرداری ۸۰ میلیاردی اعدامی‌ها از داخل زندان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رییس پلیس فتای ناجا از انهدام باند زندانیان محکوم به اعدام که اقدام به کلاهبرداری تلفنی از بیش از 11 هزار شهروند کرده بودند، خبر داد.

    سردار کمال هادیان‌فر در حاشیه نشست خبری خود، به تشریح جزییات یکی از پرونده‌های کلاهبرداری تلفنی پرداخت و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و بررسی‌های ماموران، با باندی مواجه شدیم که دارای 23 عضو بود و بیش از 80 درصد از اعضای آن نیز داخل زندان بودند و احکام سنگینی داشتند؛ به طوری که 11 نفر از آنها به دلیل ارتکاب به جرایم مختلف به اعدام محکوم شده و در واقع چیزی برای از دست دادن نداشتند.

    وی با بیان اینکه اعضای این باند اقدام به کلاهبرداری 80 میلیارد تومانی از 11 هزار نفر کرده بودند، گفت: البته پیش‌بینی می‌شود که تعداد شاکیان به 14 هزار نفر افزایش یابد.

    رییس پلیس فتای ناجا در تشریح شیوه کلاهبرداری این افراد گفت: مجرمان همزمان با بیش از 4000 سیم‌کارت پیامکی را به شهروندان با محتوای اینکه برنده سفر به عتبات شده‌اید، ارسال می‌کردند و پس از تماس این افراد، آن را مقابل دستگاه عابربانک کشانده و اقدام به برداشت از حساب‌شان می‌کردند.

    هادیان‌فر با بیان اینکه این باند بیش از 11 هزار شاکی داشته است، گفت: متاسفانه برخی از شهروندان فریب پیامک‌های اینچنینی را خورده و در آستانه سال نو نیز این دست از اقدامات مجرمانه افزایش می‌یابد. لازم است کسانی که قصد سفر به عتبات یا دیگر نقاط گردشگری و زیارتی را دارند، حتما از مراکز مجاز که مورد تایید هستند نسبت به دریافت بلیت خود اقدام کنند.

    رییس پلیس فتای ناجا افزود: در صورت خرید اینترنتی تنها فروشگاه‌هایی معتبر هستند که دارای نماد تجارت الکترونیکی یا همان اینماد هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی