عصر بازار

۸ شرکت که بیشترین میلیاردرهای جهان را در خود جای داده‌اند

عصر اعتبار- فرصت امروز نوشت:برخی شرکت‌های دنیا تعداد بیشتری از ثروتمندترین ثروتمندان را در خود جای داده‌اند.

۸ شرکت که بیشترین میلیاردرهای جهان را در خود جای داده‌اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل ازخبر آنلاین ، براساس آمار شرکت چینی Hurun، منتشرکننده فهرست سالانه پولدارترین مردمان جهان، اکنون 2188 میلیاردر در سراسر دنیا وجود دارد. طبق آنچه این شرکت مستقر در شهر شانگهای منتشر کرده، برخی شرکت‌های دنیا تعداد بیشتری از ثروتمندترین ثروتمندان را در خود جای داده‌اند.

    1) فیس‌بوک (Facebook)

    دفتر مرکزی: منلوپارک، کالیفرنیا، آمریکا

    تعداد کارمندان: 12 هزار 700 نفر

    تعداد میلیاردرها: 5 نفر

    این شبکه اجتماعی در سال 2004 به دست مارک زاکربرگ، مدیرعامل فعلی، داستین موسکویتز، ادواردو ساورین، اندرو مک‌کالوم و کریس هاگز راه‌اندازی شد. در سال 2015، فیس‌بوک توانست 12/5 میلیارد دلار از فروش سالانه‌اش درآمد کسب کند. این شبکه اجتماعی همچنین در صدر فهرست 50 شرکت برتر آمریکا برای کار کردن از دیدگاه Business Insider  قرار گرفت.

    2) استی لودر (Estee Lauder)

    دفتر مرکزی: نیویورک، آمریکا

    تعداد کارمندان: 44 هزار نفر

    تعداد میلیاردرها: 5 نفر

    استی لودر (Estee Lauder)، تولیدکننده و فروشنده محصولات مراقبت از پوست، آرایشی، عطر و محصولات مراقبت از مو است. این شرکت توسط یک زن و شوهر به نام‌های استی لودر و جوزف لودر در سال 1946 راه‌اندازی شد. امروز خانواده لودر 77 درصد قدرت رای‌دهی در این شرکت را در اختیار دارد و ثروت خالص‌شان 16/5 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

    ***

    3) اچ اند ‌ام (Hennes & Mauritz)

    دفتر مرکزی: استکهلم، سوئد

    تعداد کارمندان: 93 هزار و 351 نفر

    تعداد میلیاردرها: 5

    این شرکت که بیشتر به‌نام H&M شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان لباس و لوازم جانبی (زیورآلات، کیف و...) است. این شرکت را ارلینگ پرسون در سال 1947 تاسیس کرد. پسرش، استفان پرسون، تا سال 1998 مدیرعامل آن را برعهده داشت. امروز استفان صاحب 28 درصد سهام این شرکت است و ریاست آن را برعهده دارد.

    ***

    4) اینفوسیس (Infosys)

    دفتر مرکزی: بنگلور، هند

    تعداد کارمندان: 193 هزار نفر

    تعداد میلیاردرها: 5

    این شرکت مشاوره، فناوری و برون‌سپاری مستقر در هند در سال 1981 توسط کی. دینش، اس. گوپالاکریشنان، نارایانا رامارائو ناگاوارا مورتی، ناندان ام. نایلکانی، پاندیت شریکانت و اس. دی. شیبولال تاسیس شد. امروز ویشال سیکا، اینفوسیس (Infosis)  را رهبری می‌کند. این شرکت در سال 2015 فروش سالانه 8/6 میلیارد دلاری را تجربه کرد.

    ***

    5) ساسی فالابلا (SACI Falabella)

    دفتر مرکزی: سانتیاگو، شیلی

    تعداد کارمندان: 98 هزار 342 نفر

    تعداد میلیاردرها: 5

    سالواتوره فالابلا برای نخستین بار در سال 1937 نخستین فروشگاه بزرگ خیاطی را در شیلی تاسیس کرد؛ فروشگاهی که امروز به شرکت بزرگSACI Falabella  تبدیل شده است. این شرکت بزرگ اکنون به یک پایگاه قدرتمند و تکامل‌یافته در آمریکای جنوبی تبدیل شده و به‌دست خانواده سولاری (نوادگان بنیانگذار) اداره می‌شود.

    ***

    6) والمارت (Walmart)

    دفتر مرکزی: بنتونوایل، آرکانزاس، آمریکا

    تعداد کارمندان: 2 میلیون و 200 هزار نفر

    تعداد میلیاردرها: 7 نفر

    این خرده‌فروشی بزرگ آمریکایی در سال 1962 توسط ساموئل مور والتون و جیمز لارنس والتون تاسیس شد. والمارت (Walmart)  اکنون بیش از 11 هزار فروشگاه در سراسر جهان دارد. امروز خانواده والتون زره‌پوش‌هایی هستند که باقدرت این خرده‌فروشی عظیم را کنترل می‌کنند: شش عضو خانواده والتون اکنون 54 درصد سهام والمارت (Walmart)  را در اختیار دارند.

    ***

    7) اس ‌سی جانسون‌اند سون (SC Johnson & Son)

    دفتر مرکزی: راسین، ویسکانسین، آمریکا

    تعداد کارمندان: 13 هزار نفر

    تعداد میلیاردرها: 7 نفر

    این شرکت که در کار تولید و فروش محصولات خانگی است، قدمتی دیرینه دارد. SC Johnson & Son  در سال 1886 توسط اس‌ سی جانسون تاسیس شد. پسرش هربرت فیسک جانسون تا سال 1928 که درگذشت، مدیریت این شرکت را به‌عهده داشت. پس از او شرکت میان دو فرزند هربرت تقسیم شد. نوادگان جانسون همچنان صاحب 100 درصد این شرکت هستند.

    ***

    8)  دکتر اوتکر (Dr. Oetker)

    دفتر مرکزی: بیلفلد، آلمان

    تعداد کارمندان: 28 هزار نفر

    تعداد میلیاردرها: 8 نفر

    این شرکت خانوادگی که در کار تولید بیکینگ پودر، پودر کیک، پیتزای منجمد و انواع دیگر محصولات غذایی از این دست است، در سال 1891 وقتی دکتر آگوست اوتکر توانست یک بیکینگ پودر غیرفاسدشدنی تولید کند، کار خود را آغاز کرد. امروز خانواده اوتکر به لطف وجود این شرکت 8 میلیارد را در خود جای داده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو