عصر بازار

امضای تفاهم نامه ایجاد کمیته مشترک اقتصادی بین ایران و اسلواکی

عصر اعتبار- در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر اقتصاد اسلواکی، تفاهم نامه ایجاد کمیته مشترک اقتصادی بین دو کشور به امضای دو طرف رسید.

امضای تفاهم نامه ایجاد کمیته مشترک اقتصادی بین ایران و اسلواکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از شاتا، « محمدرضا نعمت زاده» در دیدار با «واسیل هوراک» این تفاهم نامه را که در سطح معاونین دو وزارتخانه به اجرا درخواهد آمد برای مشخص کردن زمینه های همکاری، حضور در نمایشگاه های یکدیگر، ارتباط سرمایه گذاران با یکدیگر، آموزش تخصصی در صنعت و تولید قطعات خودرو به امضاء رساندند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار با اشاره به ضرورت بسط و تعمیق روابط دوجانبه ایران و اسلواکی، به نقش دو کشور در توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری تاکید کرد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تفاوتی میان سرمایه گذاری ایرانی و خارجی وجود ندارد، افزود: امروز و در شرایط لغو تحریم ها به دنبال گسترش همکاری های خود با دیگر کشورها هستیم و در راستای آن به استراتژی های بلند مدت، برنامه های نوآورانه و بر مبنای تکنولوژی فکر می کنیم.
    نعمت زاده با اشاره به اینکه ما توانستیم موجبات ارتقاء صنعت در اقتصاد ملی را فراهم کنیم ابراز امیدواری کرد؛ گسترش تعاملات با کشورهای خارجی نیز در این راستا بیش از پیش تاثیر بگذارد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت، توسعه مناسبات اقتصادی و بسط همکاری ها را در زمینه های همکاری دانشگاه ها در علم و تکنولوژی، خودروسازی و تحقیق و توسعه در طراحی خودرو و تولیدات، انرژی، بازاریابی، توسعه خوشه های صنعتی در صنایع کوچک و متوسط، طراحی و ساخت و انتقال تجربیات مورد اشاره قرار داد که دو طرف می توانند تعامل بیشتری در این خصوص با هم داشته باشند.
    همچنین در این دیدار وزیر اقتصاد اسلواکی ضمن ابراز خرسندی از گسترش همکاری ها، آمادگی خود را برای انتقال تجارب و دانش فنی اعلام و بر برگزاری اجلاس مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.
    «واسیل هوراک» افزود: انرژی های تجدیدپذیر، خودروسازی، مخابرات، فناوری اطلاعات و ایجاد پارک های علم و فناوری می تواند بخشی از زمینه های گسترش همکاری های دو جانبه باشد.
    وی همچنین علاقه مندی خود را برای ارتباط کارآفرینان و شرکت های نوپای اسلواکی برای فعالیت در بازار اعلام کرد و گفت: همچنین برای رشد و ارتقاء، دانشگاه های دو کشور می تواند ارتباط بیشتر و تنگاتنگ تری با یکدیگر داشته باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی