عصر بازار

فایننشال تایمز گزارش داد

بزرگترین هیأت تجاری انگلیس به ایران می‌آید

عصر اعتبار- وزیر تجارت انگلیس امروز رسما برنامه این کشور برای اعزام بزرگترین هیأت تجاری انگلیسی متشکل از گروه‌هایی در حوزه‌های نفت،‌ گاز، زیرساخت و مهندسی به ایران را اعلام می‌کند.

بزرگترین هیأت تجاری انگلیس به ایران می‌آید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از فارس، «ساجد جاوید» وزیر تجارت انگلستان قرار است امروز رسما برنامه این کشور برای اعزام بزرگترین هیئت تجاری انگلستان به ایران را اعلام کند.

    او که قرار است امروز در نشست یک روزه روزنامه فایننشال تایمز با موضوع ایران شرکت کند، از «فرصت‌های نامحدود» موجود در خاورمیانه برای انجام فعالیت‌های تجاری، صحبت خواهد کرد.

    به نوشته فایننشال تایمز، این هیئت تجاری قرار است در ماه می (اردیبهشت/خرداد 95) برای «بهره بردن از رفع تحریم‌های ایران»، به تهران سفر کند. این هیئت اعزامی انگلیسی متشکل از گروه‌هایی در حوزه‌های نفت، گاز، زیرساخت و مهندسی خواهند بود.

    جاوید امروز در نشست فایننشال تایمز ایران در شهر لندن خواهد گفت، آینده بریتانیا به عنوان کشوری فعال در زمینه تجارت، نمی‌تواند تنها به شرکای تجاری آشنا و آسان بسنده کند و آینده کشور فراتر از اروپا و شرکای انگلیسی زبان خواهد بود.

    جاوید همچنین خواهد گفت «ما نمی‌توانیم تنها به آنچه می‌دانیم بسنده کنیم. باید بازارهای جدیدی را برای کالاهای بریتانیایی فراهم آوریم و منابع جدیدی برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کنیم.»

    قرار است در نشست امروز وزیر تجارت انگلستان درباره یادداشت تفاهمی که بخش آژانس اعتبار صادرات انگلیس با همتای ایرانی خود صندوق ضمانت صادرات ایران به تازگی به امضا رسانده است، صحبت کند.

    جاوید در سخنان خود به این نکته اشاره می‌کند که «تجارت درها را باز می‌کند و زمینه‌ای برای ایجاد روابط دیپلماتیک فراهم می‌کند. تجارت اهرم اثرگذاری در مذاکره ایجاد می‌کند و سدی در برابر بی‌ثباتی سیاسی شکل می‌دهد.»

    قرار است در نشست فایننشال تایمز که روز نهم اسفند (امروز) در هتل «لند مارک» لندن برگزار می شود، «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس جمهور ایران و «سجاد جاوید» عضو پارلمان انگلیس و رئیس هیئت تجارت و معاون وزیر کشور انگلیس در امور تجاری شرکت داشته باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو