عصر بازار

مدیر عامل بانک ملی

کمیسیون تلفیق با بانک ها همراهی نکرد

عصر اعتبار- همتی گفت: کمیسیون تلفیق ٢بند بودجه مرتبط با صنعت بانکداری را تصویب نکرد و با بانک ها همراهی نداشت.

کمیسیون تلفیق با بانک ها همراهی نکرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، عبدالناصر همتی مدیر عامل بانک ملی در نشست خبری امروز چهارشنبه با اشاره به تصویب نشدن٢ بند از بودجه سال ٩٥ اعلام کرد: متاسفانه کمیسیون تلفیق با بانک ها همراهی نداشته و بند افزایش دارایی بانک ها و پرداخت بدهی دولت از طریق انتشار اوراق مشارکت را تصویب نکرد.
    وی افزود: این تصمیم نمایندگان از عدم همراهی مجلس و خبر داده اما همچنان به تایید این بندها امیدوار هستیم.
    همتی سال ٩٤ را سال خشکسالی مالی دانست و ادامه داد: فعالان صنعت بانکداری تمام تلاش خود را برای تزریق نقدینگی و ارائه تسهیلات  انجام دادند.
    وی کاهش نرخ سود بانکی را از الزامات اقتصاد ایران دانست و تاکید کرد: کاهش نرخ سود بانکی به میزان ١٨درصد اتفاق خوبی بود که باید در استمرار ان همت داشت وتلاش می شود تا در سال اینده این نرخ به ١٦ درصد برسد.
    مدیر عامل بانک ملی بر کاهش نامتوازن نرخ سود تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد ایران،نرخ سود بانکی باید به صورت نامتوازن کاهش یابد تا به بخش های اقتصادی اسیب وارد نکند.
    وی عملکرد بانک ملی در پرداخت تسهیلات را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: یک میلیون  و ٦٥۰هدار نفر از تسهیلات این بانک در سالجاری بهره مند شدند و معادل ١٣هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد.
    همتی کفایت سرمایه این بانک را در سطح پایین ارزیابی کرد و پرداخت بدهی دولت به بانک ملی را در این موضوع مهم و الزامی ارزیابی کرد.
    وی نسبت معوقات این بانک را در مقابل مصارف بسیار مطلوب دانست و اعلام کرد:  اکنون این نسبت در بانک ملی معادل ٨ درصد است که رتبه و سهمی بسیار عالی  به شمار می رود زیرا متوسط جهانی معادل١٥درصد است که ما به نصف این رتبه دست یافته ایم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو