عصر بازار

طلا به ۱۲۵۶ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۲۵۶ دلار رسید.

طلا به ۱۲۵۶ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبریی«عصر اعتبار»به نقل از رویترز، در حالی که با تقویت احتمال انبساطی تر شدن سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در نشست این هفته ارزش یورو کاهش یافته، قیمت طلا امروز کاهش یافت.
    سرمایه گذاران همچنین پس از رشد قیمت های سریع اخیر و رسیدن فلز زرد به بالاترین رقم 13 ماه اخیر در هفته گذشته در حال برداشت سود هستند. به گفته مارک تو، رئیس بخش تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ، بعد از افزایش قیمت طلا در طی چند هفته گذشته، برخی اصلاح قیمت ها در بازار در جریان است، اما حمایت در سطح 1230 دلار قوی خواهد بود.
    وی با اشاره به اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی دیگر جهان گفت: «من در میان مدت خوش بین هستم زیرا فکر نمی کنم فدرال رزرو به رغم انتشار آمارهای قوی اخیر به این زودی نرخ بهره را بالا ببرد.»
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد کاهش به 1256 دلار  رسید. طلا هفته گذشته رقم 1279 دلار و 60 سنت را تجربه کرد که بالاترین رقم از 3 فوریه 2015 تاکنون بود.
    وی که پیش بینی می کند نرخ بهره در آمریکا در سال 2016 تنها یک بار و آن هم در اواخر امسال افزایش یابد گفت، قیمت فلز زرد ممکن است به سمت 1300 دلار یا حتی 1400 دلار برود.
    قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه آوریل امروز با نیم درصد کاهش به 1256 دلار و 70 سنت رسید.
    سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را حداقل 10 واحد کاهش دهد و برنامه خرید دارایی خود را در نشست روز پنجشنبه گسترش دهد.
    حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز به 25.4 میلیون اونس کاهش یافت، اما فاصله چندانی با بالاترین رقم 18 ماه اخیر که هفته گذشته به ثبت رسید نداشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی