عصر بازار

وزیر بهداشت:

رنج نکشیدن بیماران فقط با پایداری بیمه‌ها امکانپذیر می‌شود

عصر اعتبار- وزیر بهداشت گفت: در حوزه سلامت آنچه باعث آسودگی می‌شود حمایت مالی است و اگر بخواهیم جز بیماری رنج دیگری نباشد باید نظام بیمه‌ای و منابع مالی در این حوزه پایدار شود تا مردم آرامش و آسایش داشته باشند و این جزو خواسته‌های امام، رهبر و آرزوی شهداست.

رنج نکشیدن بیماران فقط با پایداری بیمه‌ها امکانپذیر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از تسنیم، سیدحسن هاشمی ضمن قدردانی از حمایت‌های رییس جمهور و مجلس و نیز معاونت درمان در تجهیز این تخت‌ها اظهار داشت: تخت‌های ویژه به تخت‌های نجات معروف هستند و  تجهیز و راه اندازی هر کدام از تخت‌ها بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه نیاز دارد و تاکنون 700 میلیارد تومان برای راه اندازی 1714 تخت، هزینه شده است.

    وی افزود: این تعداد تخت‌ها به اندازه یک سوم و 30 درصد آنچه مورد نیاز است، بوده است.

    هاشمی در ادامه گفت: 41 شهر از 201 شهری که تخت‌های مراقبت‌های ویژه به آنها اختصاص یافت، در نقاط محروم هستند.

    وزیر بهداشت با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو محرومترین مناطق کشور از نظر خدمات است، اظهار امیدواری کرد که در این زمینه به جایگاهی رفیع برسیم. گرچه به‌دلیل برخی کمبودها شرمنده هستیم، ولی به هر حال امیدواریم که طرح‌های ما در قالب تحول نظام سلامت یکی پس از دیگری به اجرا درآید.

    هاشمی گفت: خوشحال هستیم که شرایط از نظر اقتصادی در حال تغییر است، ولی امیدواریم در دوره پساتحریم با حمایت و کمک‌های مجلس قدم‌های بیشتری در این زمینه برداریم.

    وزیر بهداشت ضمن قدردانی از کمک‌ها و توجه مجلس به حوزه سلامت، گفت: سلامت جزو اولویت‌های زندگی امروز بشر است.

    هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مردم باید مراقب سلامت خود باشند و باید بهداشت عمومی را رعایت کنند تا بیمار نشوند و اگر بیمار شدند باید خدمات ما خوب باشد.

    وزیر بهداشت عنوان کرد: در حوزه سلامت آنچه باعث آسودگی می‌شود حمایت مالی است و اگر بخواهیم جز بیماری رنج دیگری نباشد باید نظام بیمه ای و منابع مالی در این حوزه پایدار شود تا مردم آرامش و آسایش داشته باشند و این جزو خواسته‌های امام و رهبری و آرزوی شهداست.

    به گزارش وزارت بهداشت، هاشمی ادامه داد: در تخت‌های مراقبت‌های ویژه که امروز افتتاح شد مهم ترین محور خدمت پرستاران این بخش‌ها هستند، چراکه سخت ترین کارها را دارند.

    وی گفت: به طور متعارف باید به ازای هر تخت بیش از دو پرستار وجو داشته باشد، اما متاسفانه در حال حاضر در این بخش‌ها به ازای هر چند تخت یک پرستار داریم.

    وزیر بهداشت با بیان اینکه نیروی انسانی مهم است، عنوان کرد: باید سعی شود تا با هماهنگی سازمان مدیریت مشکل کمبود نیروی انسانی برطرف شود.

    هاشمی همچنین از پرستاران تخت‌های ویژه نیز قدردانی کرد و افزود: بزرگترین اجر در سیستم ما برای آنهاست.

    وزیر بهداشت در پایان ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم اظهار امیدواری کرد: در سالهای آینده طرح‌های بسیار ارزنده‌ای به بهره برداری برسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی