عصر بازار

پیش بینی یک کارشناس از آینده قیمت مسکن

عصر اعتبار- اقتصادنیوز به نقل از یک کارشناس بازار مسکن پیش‌بینی کرد که رکود حاکم بر بازار مسکن حداقل تا یک سال آینده ادامه یابد.

پیش بینی یک کارشناس از آینده قیمت مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از خبر آنلاین ،ابوالحسن میرعمادی بیان کرد: از نظر من رکود حاکم بر بازار مسکن حداقل تا یک سال آینده وجود خواهد داشت، به این دلیل که مردم هنوز به آن امیدواری که بتوانند کاری و درآمدی داشته باشند نرسیده‌اند تا یک سری تعهداتی در قبال بانک یا هر موسسه دیگری که تسهیلات می‌دهند بدهند و این موضوع بسیار مشکل خواهد بود، یعنی اینکه اکنون بزرگ‌ترین نگرانی مردم کار است.

    او در ادامه افزود: موضوع بعدی نقدینگی است؛ با توجه به اینکه سازمان‌های دولتی به شرکت‌ها و... بدهکار هستند نقدینگی وجود ندارد، اینها قدرت اقتصادی ندارند که بتوانند حرکتی کنند، این است که از نظر من حداقل تا یک سال دیگر رکود خواهد بود.

    این کارشناس مسکن در رابطه با وام مسکن اظهار کرد: اینکه وام مسکن را با چه نرخی در اختیار مردم قرار می‌دهند موضوع بسیار مهمی است، آیا کسی که تعهد می‌کند این وام را به جوانی دهند، این را نمی‌گوید که باید ماهانه هم اقساطی را پرداخت کند، چگونه؟ از کجا؟ با چه کاری؟ بعد با چه نرخی باید این وام را برگرداند، مشکل تسهیلات بانکی در ایران مساله نرخ‌هایی است که بانک‌ها دارند. حساب کنید کسی که این وام را دریافت می‌کند چگونه می‌خواهد آن را برگرداند و کاملا مشخص است که برگرداندن این وام نیاز به یک تامین مالی و نیاز به یک کاری دارد که بتواند این وام را با سودش برگرداند، یعنی از نظر من مولفه اصلی، ایجاد شغل، کار و امیدهایی است که دولت گفته و تا اینها تحقق پیدا نکند مردم می‌ترسند که تعهدات مالی را در رابطه با مسکن یا هر چیزی دیگری داشته باشند، یعنی خیلی مهم است که بدانند که می‌توانند این پول را برگردانند.

    این کارشناس افزود: مساله دیگر در این روزها این است عده‌ای که مثلاً در سال گذشته مسکن خود را 305 میلیون تومان خریده‌اند اکنون باید 280 میلیون تومان بفروشند، این نشان می‌دهد که قیمت مسکن کاهش داشته است، اما اگر بخواهند تعهدات خود را به بانک پرداخت کنند، مسلماً بانک سودش را می‌خواهد، بنابراین این هم یک مساله است و از نظر من مبدا تمامی این نوسانات همان نبودن شغل است.

    او در ادامه بیان کرد: کسانی که پول دارند، پول‌شان را در بانک می‌گذارند و این موضوع هنوز حل نشده است، انشاالله با توجه به امید و وضعیت مناسب اقتصادی که در جامعه به وجود آمده، گردش پول نیز به وجود می‌آید چرا که مهم گردش پول است و ما هنوز گردش پولی را نمی‌بینیم، مطمئناً پول‌هایی وجود دارد، اما این پول‌ها خوابیده و گردش ندارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی